Page 76 - epeaek_ii
P. 76
Μάθημα : Περιοδοντολογία ου Προτείνονται εκφραστικές αλλαγές στους στόχους του 10 εξαμήνου. Συγκεκριμένα οι στόχοι 2 & 3 να συμπτυχθούν: «να προσδιορίζει τον κίνδυνο εξέλιξης της περιοδοντικής νόσου κάθε ασθενούς και να διαμορφώνει σχέδια θεραπευτικής αντιμετώπισης (των ασθενών) ανάλογα με την μορφή, την έκταση και την βαρύτητα της νόσου». Στον στόχο 4 το «αναγνωρίζει» να αντικατασταθεί με άλλο ρήμα π.χ. «αξιολογεί» που ταιριάζει με το επίπεδο σπουδών των φοιτητών. Ο στόχος 5 επειδή στο πρώτο μέρος του επαναλαμβάνεται, να διαμορφωθεί ως εξής: «να εξασφαλίζει τη διατήρηση των περιοδοντικά προσβεβλημένων δοντιών και την απόδοση κατά το δυνατόν της λειτουργικότητας και της αισθητικής τους». Το περιεχόμενο των διδακτικών ενοτήτων (σελ. 2) είναι λεπτομερές. Προτείνεται σύμπτυξη ώστε να δημιουργηθούν πραγματικά ενότητες. ου Στόχοι 6 εξαμήνου. Ο στόχος 6 ζητά από τον φοιτητή να «αξιολογεί» τα…ευρήματα. Είναι ικανός σε αυτό το έτος σπουδών να αξιολογεί; Έχει λάβει την ανάλογη πρακτική εξάσκηση; Μήπως το «αναγνωρίζει» θα ταίριαζε περισσότερο; Ο στόχος 10 να εκφραστεί διαφορετικά π.χ. «να συμπληρώνει και να αναλύει το ιατρικό και οδοντιατρικό ιστορικό του περιοδοντικού ασθενή, να εντοπίζει τις υπάρχουσες περιοδοντικές βλάβες όπως και τους πιθανούς συνεργικούς παράγοντες». Στο στόχο 12 να αφαιρεθεί η φράση «να καταρτίσει ένα αποτελεσματικό σχέδιο θεραπείας» γιατί προϋποθέτει κλινική πράξη, που δεν υπάρχει σε αυτό το εξάμηνο Οι μέθοδοι αξιολόγησης - γραπτές δοκιμασίες κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων - παρουσιάζουν ενδιαφέρον γιατί δίνεται η δυνατότητα ανατροφοδότησης των φοιτητών σε μικρά τμήματα γνώσης. Υπάρχει άραγε μηχανισμός για βελτίωση των φοιτητών που αποτυγχάνουν (remediation); Τι ποσοστό της τελικής βαθμολογίας καλύπτουν τα tests? ου Στόχοι 8 εξαμήνου. Στο στόχο 6 προτείνεται αλλαγή του «να διακρίνει» με το «να αντιμετωπίζει». Στο στόχο 7 το «να αναγνωρίζει» να αντικατασταθεί με το «να αξιολογεί». Επίσης το «να εφαρμόζει» επειδή δεν αποδεικνύεται από το προτεινόμενο πρόγραμμα να αντικατασταθεί με το «να συζητά» ή «να προτείνει». Οι στόχοι 8 & 12 συνδέονται. Ίσως θα ήταν προτιμότερο να συμπτυχθούν σε έναν π.χ. «να οργανώνει σχέδιο θεραπείας σε ασθενείς με ουλίτιδα και αρχομένης ή και μέσης βαρύτητας περιοδοντίτιδα». Ο στόχος 9 επαναλαμβάνεται στην Πρόληψη. Ο στόχος 10 είναι ίδιος σχεδόν με τον στόχο 15 του προηγούμενου εξαμήνου. Νοηματικά ου ανήκει στο προηγούμενο εξάμηνο. Το ίδιο ισχύει και για τον στόχο 11 του 8 6μήνου. ο Ο στόχος 14 είναι συναφής με τον 4 του ίδιου εξαμήνου. Ο στόχος 15 είναι συναφής με τον ο 5 . Πολλοί από τους τίτλους των σεμιναρίων δεν έχουν αντίστοιχους εκπαιδευτικούς στόχους. Στη μέθοδο αξιολόγησης αναφέρεται ότι ο φοιτητής είναι υποχρεωμένος στην ολοκλήρωση θεραπείας τουλάχιστον τεσσάρων ασθενών. Στο 3 όμως της σελ. 12 αναφέρεται πως η αξιολόγηση είναι ποιοτική και ανάλογη με τον αριθμό των περιστατικών. Μήπως υπάρχει κάποια ασάφεια στο σημείο αυτό; ου ου Το τελευταίο κομμάτι χρειάζεται ανάπτυξη (Περιοδοντολογία 9 & 10 ). Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί στόχοι. Η αξιολόγηση αναφέρεται πως είναι η ίδια με των δύο προηγουμένων εξαμήνων. Πώς αντιμετωπίζεται αυτό εκπαιδευτικά; 76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81