Page 74 - epeaek_ii
P. 74
Μάθημα: Παθολογία Σκληρών Οδοντικών Ουσιών Ο σκοπός του μαθήματος ξεκάθαρος. Το μάθημα γενικά φαίνεται οργανωμένο με στόχους που απορρέουν από τις διδακτικές ο ενότητες και είναι κατάλληλοι για το επίπεδο των φοιτητών (3 εξάμηνο). Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι προτείνονται κι άλλες μέθοδοι αξιολόγησης εκτός της τελικής. Η ύπαρξη των τμηματικών εξετάσεων (1 ή 2 σε όλο το 6μηνο) θα μειώσει το άγχος των φοιτητών για τις τελικές και θα βοηθήσει να αξιολογήσουν τις γνώσεις τους ανάλογα με τους στόχους του μαθήματος. Ενδιαφέρουσα επίσης είναι η ύπαρξη ομαδικών εργασιών αρκεί τα θέματα που θα επιλεχθούν να επιτρέψουν την ενεργή συμμετοχή όλων των μελών της ομάδας κι όχι 1-2 μελών. Δεν φαίνεται πώς η ομαδική εργασία συμμετέχει στην αξιολόγηση. Το ρήμα «γνωρίζει» που χρησιμοποιείται σε όλους τους στόχους δεν μετριέται κι αφορά το τι θέλουμε εμείς να ξέρουν οι φοιτητές κι όχι τι είναι ικανοί να κάνουν (π.χ. μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ρήματα αναγνωρίζουν, διακρίνουν, εκτιμούν, προσδιορίζουν). Κάποιοι από τους στόχους καλύπτονται κι από την Προληπτική (π.χ. βιολογικές επιδράσεις φθορίου – τερηδόνα). Μετά τη συζήτηση με το ΔΕΠ: Υπήρξε συμφωνία στα ακόλουθα: 1) Συζήτηση με την Προληπτική για τους επαναλαμβανόμενους στόχους ώστε να προσδιοριστεί πού ταιριάζουν καλύτερα. 2) Να επανεξεταστούν οι στόχοι 6, 7, 15, 21, 22 αν μπορούν να διδαχτούν διαφορετικά ώστε οι φοιτητές να έχουν μεγαλύτερη επαφή με το αντικείμενο. 3) Να αποφασίσουν οι καθηγητές τι % ποσοστό του τελικού βαθμού που θα δίνεται στις ομαδικές εργασίες. 4) Να προστεθούν τα κατάγματα σαν διδακτική ενότητα.. 5) Να χρησιμοποιηθούν φοιτητές μεγαλύτερου εξαμήνου για βοήθεια στη διδασκαλία αν οι φοιτητές χωριστούν σε ομάδες. 6) Στο στόχο 20 αφαιρείται το «γενικά» και στους στόχους 21, 22 & 23 αφαιρείται το «ειδικά». Μάθημα : Παιδοδοντιατρική Είναι ο στόχος 1 (σελ. 1) αντικείμενο του μαθήματος αυτού ή μήπως θα πρέπει να καλυφθεί νωρίτερα ή και από άλλο μάθημα. Οι στόχοι 6 & 7 θα μπορούσαν να ενσωματωθούν σε έναν. Οι στόχοι 14 & 15 μήπως συμπίπτουν; Ο στόχος 7 διδάσκεται και από την Οδοντική Μορφολογία & Εισαγωγή στη Σύγκλειση. Χρειάζεται αυτή η επανάληψη; Πολλοί από τους στόχους –ίσως ανήκουν- σίγουρα διδάσκονται - και σε άλλα μαθήματα π.χ. στόχοι 14, 15 κι από 39-45 (σελ. 4) [ορθοδοντική]. Το ίδιο με τους στόχους 33-36. ου Το ρήμα «γνωρίζει» δεν είναι το κατάλληλο να περιγράψει στόχους του 10 εξαμήνου. Ρήματα όπως, αξιολογεί, αναλύει, θεραπεύει, αποκαθιστά, εφαρμόζει ταιριάζουν καλύτερα με ου το εκπαιδευτικό επίπεδο των φοιτητών του 10 . ου Επίσης οι στόχοι του 7 εξαμήνου είναι πάρα πολλοί. Στο εξάμηνο αυτό η χρήση κλινικών περιστατικών θα ήταν πιο αποτελεσματική διδακτική μέθοδος. Στην αξιολόγηση αναφέρεται ως μέθοδος και η αυτοαξιολόγηση; καλύπτει κάποιο ποσοστό επί της % του τελικού βαθμού; Η αποτυχία του φοιτητή στα tests αυτοαξιολόγησης ρίχνουν την ευθύνη σ’ αυτόν να καλύψει τη γνώση ή υπάρχει μηχανισμός (remediation); 74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79