Page 73 - epeaek_ii
P. 73
Επίσης πόσο σημαντικό είναι για τον γενικό οδοντίατρο της εποχής μας να ξέρει να φτιάχνει τέτοια μηχανήματα; Μήπως ο χρόνος που αφιερώνεται σ’ αυτό είναι μεγάλος; ο 8 εξάμηνο: Κι εδώ κάποιοι από τους στόχους είναι επαναλαμβανόμενοι (π.χ. 2, 3, 6). Στο εξάμηνο αυτό θα περίμενε κανείς να δει έμφαση στην κλινική άσκηση και εξάσκηση – εφαρμογή. Η ανά 15μερο άσκηση δεν βοηθά τη συνέχεια του μαθήματος και την επίτευξη των στόχων του. Οι στόχοι 1-11 αξιολογούνται με επιτυχή περάτωση. Πώς αξιολογούνται όμως οι στόχοι 12- 28; Προτείνεται επίσης περιορισμός των απουσιών στις κλινικές ασκήσεις – ιδιαίτερα αν το μάθημα μείνει όπως είναι-. Οι στόχοι 12, 15, 19 κι ίσως 22 θα είχαν μεγαλύτερη αξία αν γίνονταν στην κλινική ώστε να υπάρξει έλεγχος κατανόησης και ποιότητας εργασίας. Η παράδοση δεν μπορεί να καταφέρει την επίτευξη τους. Επίσης οι στόχοι 12-28 δεν έχουν άμεση σχέση με την κλινική. Θα ήταν καλύτερα αν διδάσκονταν με παρουσία κλινικών περιστατικών και συζήτηση- ανατροφοδότηση από τους καθηγητές. Μια σαφέστερη περιγραφή των κλινικών ασκήσεων θα βοηθούσε περισσότερο τις προτάσεις μας (πώς γίνεται η κλινική άσκηση; Πόσα περιστατικά ανά φοιτητή; Είναι τα περιστατικά επαρκή και κατάλληλα για τους φοιτητές; Τι γίνεται αν τα «αναγκαία» «γενικά» (αντιπροσωπευτικά) περιστατικά λείψουν;.) ο ο Εξάμηνα 9 και 10 : Οι στόχοι των εξαμήνων είναι πάρα πολλοί! Οι στόχοι 13, 14, 16 διδάσκονται σε άλλα μαθήματα. Είναι ανάγκη να διδαχτούν και εδώ; Μήπως θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν σαν προαπαιτούμενοι; ο Ο στόχος 21 είναι ασαφής. Κομμάτι του δε, αναφέρθηκε, ακριβώς το ίδιο, στο 7 εξάμηνο. Το ίδιο και ο 34. Προτείνεται αλλαγή στην επιλογή των ρημάτων των εξαμήνων αυτών. Το «αναφέρει» δεν ταιριάζει στο επίπεδο των φοιτητών και είναι πολύ θεωρητικό. Ρήματα όπως χειρίζεται, αξιολογεί, αναλύει, θεραπεύει θα ήταν κατάλληλα. Στις κλινικές ασκήσεις οι 2 & 3 έχουν αναφερθεί και σε άλλα εξάμηνα. Είναι η ίδια εφαρμογή ή συνέχειά τους; Επίσης η θεματολογία των σεμιναρίων δεν συμβαδίζει με την κλινική άσκηση. Προτείνεται η επανεξέταση των θεμάτων αυτών και η συσχέτισή τους με την κλινική άσκηση. Ποιος είναι ο αριθμός των ασθενών που θεραπεύονται ανά φοιτητή; Είναι αρκετός για τον αριθμό και τις ανάγκες των φοιτητών; Πώς επιλέγονται αυτά τα περιστατικά; Πώς αξιολογούνται οι φοιτητές στη διάρκεια αυτών των δύο εξαμήνων; Πώς γίνεται η συμμετοχή των 2-3 φοιτητών/ έδρα και η αξιολόγηση της δουλειάς του καθενός; Μετά τη συζήτηση από το προσωπικό: Φάνηκε ότι υπάρχουν έντονες διαφορές στην ομάδα των καθηγητών που οπωσδήποτε δυσκολεύουν το εκπαιδευτικό έργο. Πολλά από τα εκπαιδευτικά θέματα δεν συζητήθηκαν λόγω έλλειψης χρόνου. Σε αυτά που συζητήθηκαν κυρίως στους στόχους/εξάμηνο και στις κλινικές ασκήσεις κρατήθηκαν σημειώσεις από τουλάχιστον τρία μέλη του προσωπικού. Φάνηκε η διάθεση για περαιτέρω συναντήσεις και λύσεις των εκπαιδευτικών θεμάτων. Το θέμα αξιολόγηση δεν συζητήθηκε με την ομάδα. Οι προτάσεις που έχουν γραφεί αναφέρθηκαν στην συνάντηση. Ήταν εμφανές κάποιοι από το προσωπικό είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν το χρόνο τους για την αντιμετώπιση ορισμένων από τα θέματα που αναφέρθηκαν. 73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78