Page 77 - epeaek_ii
P. 77
Μετά τη συνάντηση με το ΔΕΠ: Όλες οι προτεινόμενες αλλαγές των τεσσάρων πρώτων εξαμήνων μετά από συζήτηση έγιναν αποδεκτές. Ομάδα θα κάνει αλλαγές στους στόχους και θα συμπτυχθούν οι διδακτικές ενότητες. Επίσης, θα αναπτυχθούν εκπαιδευτικοί στόχοι επί των σεμιναρίων, που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν. Από τη συζήτηση έγινε γνωστή η ύπαρξη των προφορικών εξετάσεων στο τελευταίο εξάμηνο που δεν είχε αναφερθεί στο έντυπο. Τονίζεται η ανάγκη επανεξέτασης και ου ου ανάπτυξης του 9 & 10 εξαμήνου (στόχοι, ενότητες και αξιολόγηση). Προτείνεται η χρήση άλλων μεθόδων αξιολόγησης εκτός των προφορικών εξαιτίας της υποκειμενικότητας που τις διακρίνει. Στη συζήτηση προτάθηκε η χρήση των OSCE’s σαν μέσο αξιολόγησης καθώς και η χρήση περισσότερων κλινικών περιστατικών που θα βοηθήσουν την πρακτική του μαθήματος. Τα παραπάνω είχαν ζητήσει και οι φοιτητές (focus groups) στη διάρκεια της συζήτησης που είχαμε τον Δεκέμβριο του 2003. Μάθημα : Προληπτική Οδοντιατρική Βασικός σκοπός του μαθήματος, όπως αναφέρει, είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων και στάσεων, που όμως δεν τεκμηριώνονται από τους στόχους του μαθήματος. Επίσης, πώς φαίνεται από τις διδακτικές ενότητες το πρωτογενές, δευτερογενές και τριτογενές επίπεδο; ος Ο 1 εκπαιδευτικός στόχος είναι γενικός. Θα μπορούσε να ήταν σκοπός του μαθήματος. Ο στόχος 5 καλύπτεται από την προκλινική άσκηση 1.Δεν φαίνεται όμως πώς επιτυγχάνεται η διδασκαλία στους ασθενείς και φυσικά η αξιολόγησή του. Ο στόχος 11 καλύπτεται από την Παιδοδοντιατρική. Χρειάζεται να υπάρχει κι εδώ; Επίσης, αν χρειάζεται η γνώση των υλικών για την επίτευξη του –πώς καλύπτεται αυτό;- Ο στόχος 12 είναι πολύ γενικός – δύσκολο να μετρηθεί. Ο στόχος 13 δεν καλύπτεται από τις παρούσες ασκήσεις. η η Οι εργαστηριακές ασκήσεις επαναλαμβάνονται, η 1 στην Περιοδοντολογία και η 2 στην Παιδοδοντιατρική και Οδοντική Χειρουργική. Είναι απαραίτητη η επανάληψη αυτή; Μήπως το προσωπικό από τα τρία αντικείμενα θα πρέπει να αποφασίσει ποιος θα έχει την ευθύνη διδασκαλίας; Προκλινικές ασκήσεις: η η Η 1 συμπίπτει με την 6 εργαστηριακή της Περιοδοντολογίας. Πόσο εύκολο είναι να επιτευχθεί η κλινική άσκηση στο εξάμηνο που βρίσκονται οι φοιτητές; Λάθος; Προτείνεται μείωση των παραδόσεων-διαλέξεων κι αντικατάσταση με μελέτης περίπτωσης & ανατροφοδότηση, προβολή video & συζήτηση, παιχνίδι ρόλων & ανατροφοδότηση. Όλες αυτές οι μέθοδοι διδασκαλίας θα βοηθήσουν το φοιτητή να συμμετάσχει ενεργά για να επιτευχθούν οι σκοποί του μαθήματος (να διδάσκει και εξηγεί στους ασθενείς του την αιτιολογία και πρόληψη των νόσων του στόματος). Μια από τις περιοχές που θα μπορούσε το μάθημα να δώσει έμφαση είναι στο θέμα κάπνισμα και συνέπειές του, που αποτελεί μια από τις ζητούμενες σήμερα ικανότητες που πρέπει να διαθέτει ο απόφοιτος. Μετά τη συζήτηση με το προσωπικό: Οι προτάσεις για το πώς αλλιώς μπορεί να διδαχτεί το μάθημα ακούστηκαν με ενδιαφέρον, χωρίς όμως να είναι σίγουρο πως θα γίνουν σημαντικές προσπάθειες αλλαγής. 77