Page 81 - epeaek_ii
P. 81
9. Οδοντιατρική Αναισθησία. Επισημάνθηκε η ανάγκη να υπάρξει ένας οργανωμένος χώρος με κατάλληλο εξοπλισμό για εξάσκηση. 10. Κοινωνική Οδοντιατρική και Προληπτική. Αναφέρθηκε ότι υπάρχει αλληλοεπικάλυψη μεγάλου μέρους της ύλης μεταξύ των δύο αυτών μαθημάτων. Τα εργαστήρια χαρακτηρίστηκαν ως μη χρήσιμα και ζητήθηκε περιορισμός των δύο μαθημάτων σε ένα εξαμηνιαίο, με αναμόρφωση του τρόπου διδασκαλίας. Οι φοιτητές διατύπωσαν και κάποιες γενικές απόψεις για την κλινική τους άσκηση αλλά ο πολύ μικρός χρόνος άσκησης τους (1,5 μήνας) αποδυναμώνει την σημαντικότητά τους. Γ Γ. . Κ ΚΛ ΛΙ ΙΝ ΝΙ ΙΚ ΚΗ Η Σ ΣΥ ΥΝ ΝΟ ΟΛ ΛΙ ΙΚ ΚΗ ΗΣ Σ Α ΑΝ ΝΤ ΤΙ ΙΜ ΜΕ ΕΤ ΤΩ ΩΠ ΠΙ ΙΣ ΣΗ ΗΣ Σ ( (Κ ΚΣ ΣΑ Α) ) ου Συγκεντρώθηκαν οι απόψεις των φοιτητών του 9 εξαμήνου, μια και ήταν αυτοί, από όλα τα έτη σπουδών, με τη μεγαλύτερη εμπειρία σε θέματα κλινικής εκπαίδευσης. Χαρακτήρισαν τον τρόπο της συνολικής αντιμετώπισης του ασθενή ως τον καλύτερο τρόπο εκπαίδευσης, δικαιολογώντας την άποψή τους αυτή με μια σειρά επιχειρημάτων. Στη συνέχεια, επικεντρώθηκαν σε αυτά που εκτιμούν ως αρνητικά στοιχεία της λειτουργίας της ΚΣΑ, και που απαιτούν παρεμβάσεις/βελτιώσεις, διατυπώνοντας και κάποιες σχετικές απόψεις περί αντιμετώπισής τους.  Οι φάκελοι των ασθενών που διανέμονται από τους συντονιστές έχουν μια μεγάλη ποικιλομορφία μεταξύ των φοιτητών και δεν ακολουθούν κάποιον συγκεκριμένο τρόπο καταμερισμού.  Η γραφειοκρατία που εφαρμόζεται, ξεκινώντας από το Σ.Θ. και καταλήγοντας στην πληρωμή, θεωρείται ότι τους αφαιρεί κλινικό χρόνο και ότι οδηγεί κάποιο ποσοστό ασθενών να εγκαταλείπουν.  Ο χρόνος της κλινικής άσκησης που έχουν εκτιμάται ως λίγος, σε σχέση με αυτά που θα πρέπει να πραγματοποιήσουν, και πολλές φορές ο χρόνος που χάνεται προς αναζήτηση του βοηθού, επιδεινώνει το πρόβλημα.  Ο αριθμός των βοηθών κρίνεται ως μη ικανοποιητικός από το περίπου 65% των φοιτητών. Επίσης, η εναλλαγή βοηθών του αυτού αντικειμένου δημιουργεί σύγχυση και απώλεια χρόνου για επεξηγήσεις. Τέλος, η συμπεριφορά μεταπτυχιακών φοιτητών και επιστημονικών συνεργατών χαρακτηρίζεται σε αρκετές των περιπτώσεων ως πρόβλημα.  Αρνητικό θεωρείται το «κυνήγι των υπογραφών», η έλλειψη ανάδρασης εκ μέρους των βοηθών ως προς τα περιστατικά που εκτελεί ο φοιτητής καθώς και η έλλειψη γενικότερης συζήτησης περιστατικών (της ομάδας ή άλλων).  Επισημαίνεται αρνητικά, ο μη προκαθορισμός των απαιτήσεων και προϋποθέσεων περάτωσης της κλινικής άσκησης, οι οποίες μπορεί να τροποποιούνται κατά την πορεία του χρόνου. Πρόσθετα, ζητάται να συνυπολογίζεται όχι μόνο ο αριθμός των οδοντιατρικών πράξεων που εκτελούνται αλλά και ο βαθμός δυσκολίας τους.  Ζητάται να υπαχθεί και η εξακτική στην ΚΣΑ.  Ζητάται περαιτέρω βελτίωση της τεχνικής υποδομής, της ποιότητας και ποσότητας των παρεχόμενων υλικών. ου ου  Προτείνεται οι φοιτητές του 3 έτους να λειτουργούν ως βοηθοί στην ΚΣΑ του 4 και ου 5 έτους. Τέλος, αυτό που τονίζουν είναι ότι η προκλινική άσκηση δεν τους προετοιμάζει ως προς την αυτενέργεια που θα πρέπει να αναπτύσσουν στην κλινική και προς τη μετουσίωση της θεωρίας σε πράξη. 81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86