Page 79 - epeaek_ii
P. 79
4. Καταγραφή από την σύμβουλο εκπαίδευσης της άποψης των φοιτητών σε σχέση με το Π.Π.Σ. του ακαδημαϊκού έτους 2006-2007, μετά από ανοικτή συζήτηση μαζί τους. ΣΥΝΟΨΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗΣ ΜΕ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (20-24 Νοεμβρίου 2007) Το κείμενο αυτό αποτελεί την σύνοψη απόψεων αντιπροσωπευτικού, τυχαία επιλεγμένου δείγματος από φοιτητές των τριών τελευταίων ετών της Οδοντιατρικής (σύνολο 65 φοιτητές), έτσι όπως προέκυψαν από την ελεύθερη συζήτηση που είχαν με τη σύμβουλο εκπαίδευσης κα Έλζα Μυλωνά. Οι συζητήσεις έγιναν ξεχωριστά με τους φοιτητές του κάθε έτους, χωρίς να παρίσταται κανένας εκπρόσωπος εκ μέρους της Οδοντιατρικής. Α Α. . Ι ΙΑ ΑΤ ΤΡ ΡΟ ΟΒ ΒΙ ΙΟ ΟΛ ΛΟ ΟΓ ΓΙ ΙΚ ΚΑ Α Κ ΚΑ ΑΙ Ι Ι ΙΑ ΑΤ ΤΡ ΡΙ ΙΚ ΚΑ Α Μ ΜΑ ΑΘ ΘΗ ΗΜ ΜΑ ΑΤ ΤΑ Α ου Οι φοιτητές του 5 εξαμήνου, με νωπές ακόμα στη μνήμη τους τις εντυπώσεις από τη διδασκαλία των ιατροβιολογικών και ιατρικών μαθημάτων και με μικρή εμπειρία σε σχέση με τα οδοντιατρικά μαθήματα, κλήθηκαν να τοποθετηθούν απέναντι στα πρώτα, τα οποία, επιπλέον, μέχρι σήμερα, δεν είχαν αποτελέσει πεδίο ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για το ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ Αναμόρφωση ΠΠΣ. Τα σχόλια και οι απόψεις των φοιτητών συνοψίζονται ως ακολούθως. 1. Τα μαθήματα αυτά δεν έχουν σαφώς προσδιορισμένους, καθαρούς, σκοπούς και στόχους, η δε διδασκαλία τους περιλαμβάνει ένα πολύ μεγάλο όγκο ύλης. 2. Το περιεχόμενο τους δεν είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της οδοντιατρικής επιστήμης, ακολουθεί αυτές της ιατρικής, μια και αρκετά από αυτά τα μαθήματα γίνονται σε συνδιδασκαλία με τους φοιτητές της ιατρικής. 3. Υπήρξαν και ιδιαίτερες αναφορές για κάποια από τα μαθήματα, όπως: Ιατρική Φυσική: λεπτομερέστατες παραδόσεις, χωρίς να υπάρχει εργαστηριακή άσκηση, η οποία κρίνεται από τους φοιτητές ως απαραίτητη. ο Περιγραφική Ανατομική: λόγω της δυσκολίας κατανόησης του ΚΝΣ στο 1 εξάμηνο ο που διδάσκεται, προτάθηκε η μεταφορά του στο 2 έτος. Επίσης, ζητήθηκε να δοθεί έμφαση στη διδασκαλία κεφαλής-τραχήλου, που καλύπτονται ελλιπώς. Η διδασκαλία σε 4 εξαμηνιαία μαθήματα της Χημείας Ι, ΙΙ Βιοχημείας Ι, ΙΙ έχει ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση πολύ μεγάλης ύλης, με πολλές λεπτομέρειες, ενώ συγχρόνως η εργαστηριακή άσκηση του μαθήματος δεν φαίνεται να έχει κάποιο πρακτικό αποτέλεσμα. Φυσιολογία: πέραν της πολύ εκτεταμένης ύλης, το τρίτομο σύγγραμμα κρίνεται ως δύσκολο και λεπτομερές για τους φοιτητές. Βιοστατιστική: πολύ θεωρητικό μάθημα, χωρίς πρακτική εξάσκηση, που προτείνεται να ενσωματωθεί στην Επιδημιολογία. Μικροβιολογία: δίνεται η ελάσσονα σημασία στα μικρόβια της στοματικής κοιλότητας ενώ διδάσκονται μικρόβια γενικών νοσημάτων. 79