Page 75 - epeaek_ii
P. 75
Οι στόχοι #20 & 21 συμπίπτουν με τον # 11 της Προληπτικής Οδοντιατρικής. Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν πολλά στο μάθημα αυτό. Θα ήταν αναγκαίο να γίνει κάποια συζήτηση ανοικτή με άλλα μαθήματα και κάποια να πάρουν την ευθύνη της διδασκαλίας, ώστε να μείνει χρόνος στο Πρόγραμμα Σπουδών για πρακτική ή για ενσωμάτωση καινούργιων θεμάτων. Σύμφωνα με τα παραπάνω να εξεταστούν οι στόχοι που έχουν σχέση με τραυματισμούς και κατάγματα και η διδασκαλία τους από Ενδοδοντία, Οδοντική Χειρουργική, Στοματική & Γναθοπροσωπική Χειρουργική. ου Στόχοι 8 εξαμήνου: ος ο Ο 1 στόχος είναι κάπως γενικός και χρήσιμος να διδαχτεί πριν από το 8 εξάμηνο. Οι στόχοι 3 & 5 θα πρέπει επίσης να έχουν επιτευχθεί έστω σε γενικό πλαίσιο νωρίτερα κι εδώ να επισημανθούν οι διαφοροποιήσεις λόγω ηλικίας των ασθενών (παιδιά). Οι στόχοι 7 & 19 ο καλύπτονται/αναφέρονται και στο 7 εξάμηνο. Ποια είναι η διαφορά και πώς μετριέται; Οι στόχοι 11 & 15 είναι συναφείς. ου Στόχοι 9 εξαμήνου: Πολλοί από τους στόχους του εξαμήνου διδάσκονται και στο προηγούμενο χωρίς να διευκρινίζεται το επίπεδο εμβάθυνσης. ου ου Χωρίς να υπάρξουν περισσότερα στοιχεία διαφοροποίησης μεταξύ 8 & 9 εξαμήνου, δημιουργείται ασάφεια στον καταμερισμό των θεμάτων στη συνέχεια, στο περιεχόμενο διδασκαλίας. ου Η κλινική άσκηση του 9 εξαμήνου δεν περιγράφεται. Αποτέλεσμα είναι δύσκολο να γίνει αντιληπτό ποιους στόχους καλύπτει. ου Προτείνεται επανεξέταση και του 10 εξαμήνου. Θέματα σεμιναρίων υπάρχουν και σε προηγούμενα μαθήματα χωρίς να αναφέρεται τι εκπαιδευτικό αποτέλεσμα προσπαθούν να επιτύχουν. Γενικά, το μάθημα έχει πολλούς διδακτικούς στόχους. Είναι όλοι απαραίτητοι στην εκπαίδευση του γενικού οδοντιάτρου; Θα ήταν χρήσιμη η συζήτηση και με άλλα μαθήματα για το ποιος διδάσκει τι. Επίσης θα ήταν χρήσιμο να διαχωριστούν οι στόχοι που θα ήταν κατάλληλοι για ειδίκευση. Προτείνεται καλύτερος καταμερισμός στόχων κατά εξάμηνο. Μήπως θέματα σχετικά με αναπηρίες ή και χρόνια ιατρικά προβλήματα θα μπορούσαν να αποτελέσουν ιδιαίτερο μάθημα. Το μάθημα επίσης δίνει έμφαση στην ιδιαίτερη αντιμετώπιση/κατανόηση του ασθενούς λόγω ηλικίας και της σωστής επέμβασης του φοιτητή. Η επιλογή των διαλέξεων σαν τρόπο διδασκαλίας δεν είναι κατάλληλη. Χρειάζεται μεγαλύτερη πρακτική εξάσκηση. Συζήτηση με το ΔΕΠ: Οι προτάσεις που έγιναν δεν βρήκαν ανταπόκριση. Είναι φανερό πως υπάρχει μεγάλος ζήλος και αγάπη για το έργο που παρέχουν οι διδάσκοντες. Δεν ξέρουμε αν αυτό δημιούργησε την ένταση στη συζήτηση. Κάθε προσπάθεια για επισήμανση κάποιας επανάληψης από άλλα μαθήματα αντιμετωπίστηκε με τον ίδιο τρόπο: «η Παιδοδοντία έχει έναν διαφορετικό τρόπο που διδάσκει». Σίγουρα είναι αληθινό αυτό που ελέχθη τόσες και τόσες φορές. Δεν λύνει όμως τη δημιουργία ενός συγκροτημένου –σωστά καταμερισμένου και ισορροπημένου Προγράμματος Σπουδών. Επίσης, προτείνεται ο έλεγχος του πόσες φορές, σε ποιό επίπεδο σπουδών και σε ποια έκταση διδάσκεται ο κάθε εκπαιδευτικός στόχος. Μπορεί, τελικά, όλους αυτούς τους στόχους να πρέπει να τους διδάξει η Παιδοδοντιατρική. 75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80