Page 70 - epeaek_ii
P. 70
ο ο Πιλοτική: Η τελική αξιολόγηση φοιτητών στο 5 & 6 6μηνο να είναι διαρκής και να λαμβάνονται υπόψη ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια. Συγκεκριμένα προτάθηκε: 1) Εργαστήριο 0,4 τελικού βαθμού 2) Παρουσία & Συμμετοχή 0,2 τελικού βαθμού 3) Γραπτές τελικές Φοιτητές: Μικρότερες ομάδες φοιτητών – όχι πάνω από 40 άτομα στην ομάδα – και παράταση εργαστηρίου (1-5 μ.μ) θα δώσει την δυνατότητα καλύτερης διδασκαλίας και παρακολούθησης των φοιτητών. Ο αριθμός των 40 ατόμων συζητήθηκε έχοντας υπόψη τις δυνατότητες της Σχολής, καθότι 40 άτομα είναι ήδη μεγάλη ομάδα. Πρόγραμμα: Πολλές από τις παραδόσεις να μετατραπούν σε σεμινάρια. Συγκεκριμένα προτάθηκε: 9-10 σεμινάρια και 10-11 εργαστήρια, με ομάδες 40 ατόμων. Προτάθηκε επίσης η επαναφορά ενός μοντέλου που είχε ικανοποιητικά εκπαιδευτικά αποτελέσματα στο παρελθόν: διαχωρισμός των φοιτητών σε εξάμηνα (μισοί φοιτητές Ακίνητη Προσθετικοί και οι άλλοι μισοί Κινητή, κυλιόμενα) Το ΔΕΠ της Κινητής Προσθετικής διατύπωσε προβλήματα σε σχέση με την ικανότητα των φοιτητών στην Κλινική Συνολικής Αντιμετώπισης, επισήμανε ότι χρειάζονται μεγάλη καθοδήγηση, όπως και προβλήματα σχέσεων προσωπικού Κινητής και Ακίνητης Προσθετικής. Οι προτάσεις του ΔΕΠ θα ήταν χρήσιμο να καταγραφούν και να εξεταστούν και πάλι με τη βοήθεια της Επιτροπής Σπουδών και άλλων φορέων για τον καλύτερο σχεδιασμό προγράμματος που θα αποβλέπει κυρίως στην καλύτερη εκπαίδευση των φοιτητών. Μάθημα : Κοινωνική Οδοντιατρική Ένας από τους βασικούς σκοπούς που το μάθημα έχει είναι να αναπτύξει στους φοιτητές στάσεις και συμπεριφορές (εκτός από γνώσεις) που όμως δεν κατορθώνεται κυρίως εξαιτίας των μεθόδων διδασκαλίας που έχουν επιλεχτεί (παράδοση από αμφιθέατρο). Οι παραδόσεις σε μορφή διάλεξης αυτές δεν είναι εύκολο να δημιουργήσουν ευαισθησίες, στάσεις και συμπεριφορές. Η επιτυχία του μαθήματος θα πρέπει να στηρίζεται στη διδασκαλία του μέσα από μικρές ομάδες που θα επιτρέψουν ενεργή συμμετοχή του φοιτητή και παρακολούθηση αλλαγής συμπεριφοράς. Οι στόχοι του μαθήματος είναι πάρα πολλοί για τη χρονική διάρκεια διδασκαλίας του. Μερικοί στόχοι είναι τόσο γενικοί και νοηματικά μεγάλοι που θα μπορούσαν να αποτελέσουν μαθήματα ανεξάρτητα (π.χ. 4 & 6, 7, 13, 14, 19, 22). Συνεπώς προτείνεται: 1) Περιορισμός ενοτήτων/στόχων. Να μείνουν ίσως τα περί α) Υγείας και Στοματικής Υγείας, β) Επιδημιολογία και δείκτες γ) Προγράμματα Προληπτικής Οδοντιατρικής δ) Συστήματα/οικονομικά Υγείας. 2) Να χρησιμοποιηθούν άλλες μέθοδοι διδασκαλίας και αξιολόγησης που θα επιτρέψουν στο φοιτητή να συμμετέχει μέσα από κλινικά περιστατικά που θα γίνουν το έναυσμα για συζήτηση, έρευνα και γράψιμο κάποιας μικρής εργασίας (report). Επίσης, μπορούν να δοθούν θέματα για ομαδικές εργασίες. Για το τελευταίο θα πρέπει να είναι σίγουρο ότι όλοι οι φοιτητές θα έχουν δικό τους κομμάτι μέσα στην εργασία. Κάποιες πληροφορίες που σήμερα δίδονται στην παράδοση και διαβάζονται και στα βιβλία (ίδιες) μπορούν να γίνουν modules on the web που οι φοιτητές να είναι υπεύθυνοι να τα διαβάσουν – όταν τα χρειαστούν – μόνοι τους. Έτσι θα ελευθερωθούν ώρες παράδοσης για καλλιέργεια στάσεων και συμπεριφορών που είναι βασικός στόχος του μαθήματος. 70