Page 69 - epeaek_ii
P. 69
Μάθημα: Ιστολογία & Εμβρυολογία Το μάθημα παρουσιάζεται καθαρά σχεδιασμένο. Οι στόχοι του είναι ρεαλιστικοί για το επίπεδο των φοιτητών και πραγματοποιήσιμοι στο χρόνο που διατίθεται. Αξιολόγηση: Προτείνεται % της τελικής βαθμολογίας να προέρχεται και από τη συμπλήρωση των εργαστηριακών ασκήσεων κι όχι μόνο από τις τελικές γραπτές εξετάσεις. Συνάντηση με τους διδάσκοντες: Η συζήτηση ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα όπου όλοι οι συμμετέχοντες διατύπωσαν ιδέες για την βελτίωση του μαθήματος (αξιολόγηση & παραδόσεις). Προτάθηκε η παρουσίαση απλών κλινικών περιστατικών στην αρχή των παραδόσεων για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των φοιτητών. Η παράδοση θα συνεχίσει με συχνές αναφορές στο κλινικό περιστατικό (clinical relevancy). Προτάθηκε επίσης η αξιολόγηση στο εργαστήριο όπως επίσης και η δημιουργία εικονικού εργαστηρίου για αυτοαξιολόγηση των φοιτητών. Ένα από τα προβλήματα που εκφράστηκαν είναι η καθυστέρηση της προσέλευσης των φοιτητών που δημιουργεί εμπόδια στην παρακολούθηση της Ιστολογίας. Αυτό γίνεται γιατί μαθήματα που διδάσκονται νωρίτερα (Ανατομία, Μορφολογία & Σύγκλιση και Οδοντιατρικά Υλικά) καθυστερούν τους φοιτητές για να συμπληρώσουν/τελειώσουν τις εργασίες τους. Δεδομένου ότι το θέμα είναι απλά λειτουργικό οι διδάσκοντες του μαθήματος ελπίζουν στην πιθανή μεσολάβηση της Επιτροπής Σπουδών για επίλυση. Μάθημα : Κινητή Προσθετική Ξεκάθαρη παρουσίαση στόχων και σκοπών ανά εξάμηνο, με ανάλογες εκπαιδευτικές μεθόδους για την επίτευξή τους. Οι κλινικές ασκήσεις έχουν σχεδιαστεί με σαφήνεια για να εμπεδώσουν τους θεωρητικούς σκοπούς του μαθήματος και να προσφέρουν την απαιτούμενη πρακτική εξάσκηση. Προτάσεις: Διαβάζοντας όλους τους στόχους και σκοπούς των διαφόρων μαθημάτων θα ήθελα να προτείνω τα ακόλουθα: Οι πρώτοι 2 γενικοί στόχοι του μαθήματος 1) «να γνωρίζει τα θεωρητικά δεδομένα της ανατομίας», 2) «να γνωρίζει τα υλικά» να θεωρηθούν προαπαιτούμενοι, δηλαδή θέματα που ο φοιτητής θα πρέπει να γνωρίζει από προηγούμενα εξάμηνα/μαθήματα για να μπορέσει να παρακολουθήσει την Κινητή Προσθετική. (Αντιλαμβάνομαι ότι το θέμα είναι αρκετά μεγάλο και ιδιαίτερο που ίσως θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σε επίπεδο Σχολής) ου ου Στους στόχους του 5 & 6 6μήνου πιθανόν η επιλογή άλλου ρήματος εκτός του «γνωρίζει» να βοηθούσε στην αντικειμενική αξιολόγηση. Τι θα πρέπει να κάνει ο φοιτητής για να μας δείξει ότι «γνωρίζει» την απαραίτητη ανατομία και φυσιολογία ή ότι «γνωρίζει» τα κλινικά στάδια κατασκευής ολικών οδοντοστοιχιών όπως και το ότι «γνωρίζει» τα υλικά … και τις ης ιδιαιτερότητες των ασθενών της 3 ηλικίας. Κατά τον ίδιο περίπου συλλογισμό (σελ. 5 εντύπου) ο φοιτητής θα πρέπει να είναι ικανός να κάνει παραπάνω από την περιγραφή των διαφόρων τύπων κινητών προσθετικών αποκαταστάσεων (στόχος 3 σελ. 5). Μετά από συζήτηση με τους παρόντες καθηγητές προτάθηκαν τα ακόλουθα, τα οποία θα ήταν καλό να συζητηθούν με την Επιτροπή Σπουδών κι άλλους αναγκαίους προς απόφαση φορείς. 69