Page 66 - epeaek_ii
P. 66
Μάθημα : Εισαγωγή στην Οδοντιατρική & Κοινωνική Οδοντιατρική Ο σκοπός του μαθήματος δεν τεκμηριώνεται από το περιεχόμενο των παραδόσεων. Επίσης δε είναι αντιληπτό πώς οι στόχοι 2, 3, 4, 6, 8 & 9 βοηθούν την επίτευξη του γενικού σκοπού. Συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί στόχοι που σκοπεύουν στην «απόκτηση άποψης» εκ μέρους του φοιτητή χρειάζονται μεγαλύτερη επαφή με το γνωστικό αντικείμενο, εμπειρία και συζήτηση με το διδακτικό προσωπικό. Δεν επιτυγχάνονται μέσα από μία ώρα παράδοσης στο αμφιθέατρο. Ο εκπαιδευτικός στόχος 6 πώς διδάσκεται και πώς αξιολογείται; Οι εκπαιδευτικοί στόχοι 8 & 9 δεν προκύπτουν από τις παραδόσεις. Δεν είναι ξεκάθαρη η συσχέτιση στόχων και πολλών παραδόσεων. Πόσο εκτεταμένες είναι διδακτικές ενότητες 6-9; Πόσο χρόνο απαιτούν για να διδαχτούν από το αμφιθέατρο; Αν και καταλαβαίνουμε την θεωρητική θέση του μαθήματος θα προτείναμε την προσεκτική επανεξέτασή του – ιδιαίτερα του εκπαιδευτικού σκοπού του σε συνδυασμό με τους επιμέρους στόχους. Μερικοί από τους στόχους και διδακτικές ενότητες θα μπορούσαν να υπάρξουν σαν modules στο web και οι φοιτητές στο δικό τους χρόνο να τα μελετήσουν προκειμένου να φτιάξουν κάποιες εργασίες ή ακόμη CD-Rom με εικόνες κι όχι να δίνονται στεγνά από παραδόσεις. Να γίνει πραγματική ανάλυση για το τι χρειάζεται ο φοιτητής (έστω και ως θεωρητικό έναυσμα) και καλύτερη επιλογή ενοτήτων. Έτσι ο χρόνος θα αξιοποιηθεί καλύτερα σε ένα πρόγραμμα σπουδών ιδιαίτερα φορτωμένο όπως η Οδοντιατρική και με ανάγκες ιδιαίτερες στην εφαρμογή. Η έμφαση που δίνεται στην κοινωνιολογία είναι τεράστια χωρίς να εξηγείται ιδιαίτερα η συσχέτισή της με την Οδοντιατρική του σήμερα. Το βιβλίο, δε, είναι έκδοση του 1985! ΠΑΛΙΟ! Νέες μέθοδοι διδασκαλίας και αξιολόγησης θα βοηθήσουν το μάθημα να γίνει πιο ευχάριστο και πιθανόν οι φοιτητές να θυμούνται περισσότερα πράγματα (από ότι σήμερα) στο τέλος των σπουδών τους, ιδιαίτερα αν τους συζητηθεί η συμμετοχή τους στη μάθηση. Ο χρόνος των παραδόσεων (40 ώρες) είναι τεράστιος. Προτείνεται μείωση του χρόνου αυτού, περιορισμός του μαθήματος στους στόχους του, αλλαγή μεθόδων διδασκαλίας και δημιουργία κινήτρων για μάθηση. Μετά τη συζήτηση με το προσωπικό: Θα χρειαστεί χρόνος για σημαντική αλλαγή κυρίως στον τρόπο που αντιμετωπίζεται η ανάγκη του μαθήματος. Η ομάδα που ήταν στη συζήτηση συμφώνησε στην ανάγκη επανεξέτασης των στόχων, χωρίς όμως κάποιο χρονικό περιορισμό. Το κομμάτι αυτό χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια και δουλειά. Μάθημα: Εισαγωγή στην Εμφυτευματολογία Ο στόχος του μαθήματος ξεκάθαρος. Το μάθημα προσφέρει βασικές γνώσεις κι αρχές και θα βοηθούσε τους φοιτητές αν διδασκόταν σε άλλο μικρότερο εξάμηνο, ώστε πιθανόν να διευκόλυνε την κλινική τους άσκηση. Θα ήταν χρήσιμο να υπήρχε επικοινωνία μεταξύ των υπευθύνων της Ακίνητης Προσθετικής ακόμα και της Διαγνωστικής ώστε να προσέφεραν μέσα από τα δικά τους μαθήματα στήριξη στην Εμφυτευματολογία (sequence of the curriculum). Έτσι θα αποφευχθούν οι περιττές επαναλήψεις, οι οποίες έχουν παρατηρηθεί, και οι φοιτητές θα έχουν τις απαιτούμενες βασικές γνώσεις που θα τους επιτρέψουν καλύτερη παρακολούθηση πλέον στο μάθημα αυτό. 66