Page 65 - epeaek_ii
P. 65
ου Δίνεται μεγάλο βάρος στις γραπτές εξετάσεις του 3 6μήνου (80 % του βαθμού). Σε ένα μάθημα που τουλάχιστον το 60 % των στόχων είναι δεξιότητες θα περίμενε να δει κανείς άλλες μορφές αξιολόγησης (case vignettes & slides σε video ή OSCE’s – multistation exercises). Προτείνεται μεγαλύτερο ποσοστό της βαθμολογίας να δοθεί στις εργαστηριακές ασκήσεις, ίσως και στο 30 %. ου Στόχοι 8 εξαμήνου: Στο 6μηνο αυτό ο φοιτητής θα πρέπει να είναι ικανός να αντιμετωπίσει υψηλότερα γνωστικά αντικείμενα (higher order thinking) που μεταφράζονται σε στόχους όπως να αξιολογεί, να θεραπεύει, να αναλύει πληροφορίες κι όχι απλά να περιγράφει ή γνωρίζει (ιδίως το γνωρίζει που δεν μετριέται). Υπάρχει ίσως κάποια επανάληψη μεταξύ στόχου 6 και 7 στη σελίδα 6. Ο στόχος 10 θα μπορούσε να μεταφερθεί στην κλινική άσκηση αφού ο φοιτητής αναμένεται να ερμηνεύσει αποτελέσματα. ου Στόχοι 9 εξαμήνου: Ρήματα όπως το αναγνωρίζει δεν είναι για το επίπεδο του φοιτητή. Επίσης ο στόχος 12, σελ. 8 είναι ασαφής. Αξιολόγηση: Και πάλι δίνεται βάρος στις τελικές γραπτές εξετάσεις (ίσως λόγω παράδοσης). Ειδικά για το ο 10 εξάμηνο θα μπορούσε να δοθεί το μεγαλύτερο βάρος στις κλινικές ασκήσεις. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που φαίνεται στη σειρά των μαθημάτων (sequence of ου the curriculum) είναι το μεγάλο διάστημα μεταξύ 3 εξαμήνου (που ο φοιτητής διδάσκεται ου κάποια πράγματα) και 7 εξαμήνου (που ζητείται να τα εφαρμόσει). Είναι φυσικό οι φοιτητές να μην θυμούνται τα όσα διδάχτηκαν, αφού η πρακτική ήταν ελάχιστη. Το μάθημα δίνει βασικές γνώσεις όπως αυτές της λήψης ιστορικού που θα βοηθούσε κι άλλα ο γνωστικά αντικείμενα, αν διδασκόταν σε ένα άλλο εξάμηνο κι όχι στο 3 . Έτσι κι ο αριθμός των μαθημάτων στα πρώτα εξάμηνα (που είναι τα χειρότερα από όγκο πληροφόρησης) θα μίκραινε και θα είχε μεγαλύτερη γνωστική συνοχή. Θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε πως σχόλια τέτοια εκφράστηκαν κι από τους φοιτητές (focus groups). Η εφαρμογή τους αλλάζει κυρίως την ιστορική μεριά της εκπαίδευσης προσφέροντας όμως καλύτερα γνωστικά αποτελέσματα. Επίσης είναι εμφανές αλλά όχι κατανοητό σε μας πως το βάρος της εκπαίδευσης δίνεται στην Ακτινολογία και λιγότερο στη Διαγνωστική. Ένα από τα θετικά του μαθήματος είναι ο μεγάλος αριθμός σεμιναρίων κάτι που οι φοιτητές έχουν ζητήσει και αξιολογούν θετικά. Συζήτηση με τους Καθηγητές: Τα παραπάνω θέματα συζητήθηκαν. Ορισμένες από τις προτεινόμενες αλλαγές που αφορούν τους εκπαιδευτικούς στόχους θα αντιμετωπιστούν άμεσα. Το θέμα μεταφοράς του μαθήματος σε κάποιο άλλο 6μηνο δε βρήκε τη λύση του. Διάφορες προτάσεις έγιναν χωρίς τελικό αποτέλεσμα. Το θέμα όμως αυτό κατά τη γνώμη μας είναι σοβαρό και προτείνουμε την επανασυζήτησή του στην επόμενή μας συνάντηση ή άλλο χρονικό διάστημα κατάλληλο. Το ίδιο ισχύει και για την αξιολόγηση. 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70