Page 67 - epeaek_ii
P. 67
Έστω κι αν το μάθημα μεταφερθεί σε μικρότερο εξάμηνο, όπως προτείνουμε, η χρήση των κλινικών περιστατικών, ως μέθοδος διδασκαλίας, είναι απαραίτητη. ο Αν το μάθημα παραμένει στο 10 εξάμηνο προτείνεται επανεξέταση των στόχων ώστε να είναι ανάλογοι του εκπαιδευτικού επιπέδου των φοιτητών. Προτείνονται οι ακόλουθες αλλαγές: ου 1) Αλλαγή του 5 στόχου, αντί για «να γνωρίζει τις μορφολογικές διαφορές…» «να ος ος συγκρίνει τις μορφολογικές ενδείξεις…» (ίσως ο 4 και 5 να συνδυαστούν). Το ρήμα «γνωρίζει» το οποίο χρησιμοποιήθηκε σε όλους τους στόχους δεν είναι κατάλληλο για το επίπεδο των φοιτητών και δεν αξιολογείται (απλά αναφέρει τι θα θέλαμε εμείς να διδάξουμε κι όχι τι θα είναι ικανός ο φοιτητής να κάνει μετά τη διδασκαλία όπως θα έπρεπε). ου ου 2) Ενσωμάτωση του 7 και 8 στόχου, σε έναν. 3) Οι στόχοι 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 αφορούν περισσότερο ικανότητες που θα πρέπει να αποκτήσει ο φοιτητής. Η προτεινόμενη μέθοδος διδασκαλίας (παράδοση) δεν είναι η πλέον κατάλληλη. Αντίθετα, η χρήση απλών κλινικών περιστατικών θα είχε καλύτερο αποτέλεσμα; έτσι ο φοιτητής θα μπορούσε να σκεφτεί, αξιολογήσει, προτείνει και ακούσει ιδέες/ λύσεις. 4) Να εισαχθούν άλλες μορφές αξιολόγησης που θα συμμετέχουν με κάποιο % ποσοστό στην τελική βαθμολογία. Ετσι, ο βαθμός δεν θα στηρίζεται σε μια γραπτή αξιολόγηση στο τέλος. Ο στόχος 11 αποτελεί ευθύνη του γενικού οδοντιάτρου κι όχι υποχρεωτικά των ειδικών. Πόσος χρόνος διατίθεται για την εκπλήρωσή του; Πώς αξιολογείται; Μετά τη συζήτηση: Αποτέλεσμα της συζήτησης ήταν η επανεξέταση/βελτίωση των στόχων και η πρόταση στην Επιτροπή Σπουδών για την πιθανή αλλαγή εξαμήνου. Διατυπώθηκε η ανάγκη για ενημέρωση σε άλλες μορφές αξιολόγησης. Μάθημα: Ενδοδοντία Σαν βασική παρατήρηση θα θέλαμε να τονίσουμε την ανάγκη αντιμετώπισης των στόχων σαν συμπεριφορές/ ικανότητες που θα θέλαμε οι φοιτητές να έχουν στο τέλος μιας εκπαιδευτικής πράξης (διάλεξης, σεμιναρίου, εργαστηρίου, κλινικής). Γι’ αυτό και είναι ανάγκη να δίνονται ασκήσεις στους φοιτητές τέτοιες που να μας δείχνουν καθαρά το βαθμό κατανόησης/ γνώσης. Επίσης καθώς οι φοιτητές προχωρούν σε ανώτερα εξάμηνα οι απαιτήσεις κατανόησης/ γνώσης αλλάζουν. Ρήματα όπως αναγνωρίζω, απαριθμώ, ταξινομώ κ.λπ. είναι καλό να χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν στόχους των πρώτων ετών εκπαίδευσης των φοιτητών. Σε ανώτερα εξάμηνα θα θέλαμε ο φοιτητής να αναλύει, συνθέτει, αξιολογεί, αντιμετωπίζει κ.λ.π. Σύμφωνα με τα παραπάνω προτείνουμε την επανεξέταση των στόχων του μαθήματος για την σαφέστερη διατύπωση π.χ. «να έχει εις βάθος γνώση», «να έχει πλήρη γνώση» κ.λ.π. πώς μετριούνται;;; Ένας από τους σκοπούς του μαθήματος θεωρείται η πρόληψη η οποία όμως δεν τεκμηριώνεται από το προτεινόμενο πρόγραμμα. Εξαίρεση αποτελεί ο στόχος 5 στο τέλος του ου 6 εξαμήνου. Είναι αρκετός; (ίσως και ο 13 σελ.2) ου η Οι δύο πρώτοι στόχοι (1 σελίδα) του 10 εξαμήνου θεωρούνται προαπαιτούμενοι κι όχι επιδιωκόμενοι στο επίπεδο αυτό που βρίσκονται οι φοιτητές. Οι διδακτικές ενότητες είναι πολύ αναλυτικά γραμμένες. Θα μπορούσαν να παρουσιαστούν με τη μορφή κεφαλαίων, αφού προηγούμενα συμπτυχθούν. 67