Page 64 - epeaek_ii
P. 64
Το θέμα της καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης αναφέρεται σε κάθε εξάμηνο (σεμινάρια ή εργαστηριακή άσκηση) χωρίς να υπάρχει διαφοροποίηση του τι ακριβώς μαθαίνουν κάθε φορά. Χρειάζεται προσδιορισμός. ο ο ο ο Κλινική άσκηση κατά το 7 , 8 , 9 & 10 εξάμηνο. Αναφέρεται στη σελίδα 6 η ανάγκη πραγματοποίησης 30 εξαγωγών. Δεν αναφέρονται καθόλου οι ειδικοί ασθενείς –αν είναι μέρος των 30 εξαγωγών- δεδομένου ότι καλύπτουν σημαντικό μέρος των εκπαιδευτικών στόχων. Είναι σημαντικό το γεγονός πως χρησιμοποιούνται επιπλέον θέματα για συζήτηση επί κλινικών περιστατικών, όμως αυτά φαίνονται να είναι ευκαιριακά κι όχι συγκεκριμένα. Κάθε έτος δηλαδή θα πρέπει ο φοιτητής να αποκτά άλλες εμπειρίες. Κάτι ανάλογο ισχύει και με τις βιντεοταινίες που και αυτές δεν φαίνονται να έχουν ενταχθεί οργανωμένα στο πρόγραμμα. Ανάλογη παρατήρηση γίνεται και για τα «διάφορα κλινικά περιστατικά» που αναφέρονται ου στα σεμινάρια του 10 εξαμήνου. Όλα αυτά θα είχαν καλύτερο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα αν χρησιμοποιούντο για τη διάρθρωση ενός βασικού κορμού προγράμματος (core curriculum). Η μέθοδος των προφορικών εξετάσεων είναι σχεδόν ανύπαρκτη σε ιδρύματα εξωτερικού κυρίως λόγω της υποκειμενικότητας των αποτελεσμάτων και της ρηχής κάλυψης θεμάτων. Το μάθημα δίνει ιδιαίτερο βάρος στην γναθοπροσωπική χειρουργική. Είναι όμως τα θέματα αυτά απαραίτητα να τα γνωρίζει, σε αυτό το βάθος και να τα αντιμετωπίζει ο γενικός οδοντίατρος; Φαίνονται περισσότερο για μαθήματα ειδικότητας. Προτείνεται η άμεση επανεξέταση του μέρους αυτού του προγράμματος και η σύνδεσή του με τις ανάγκες που έχει ο γενικός οδοντίατρος. Είναι απαραίτητο στο σημείο αυτό να επέμβει η Επιτροπή Σπουδών ή και άλλοι αρμόδιοι φορείς για διευθέτηση του θέματος. Οι ο ο παρατηρήσεις ισχύουν και για τα δύο εξάμηνα (8 & 9 ). Μετά τη συζήτηση με το ΔΕΠ. Όλες οι προτάσεις για αλλαγές στόχων, επανεξέταση διδακτικών ενοτήτων ακόμα και το θέμα αξιολόγησης έγιναν αποδεκτές από την ομάδα του παρόντος προσωπικού. Συζητήθηκε μάλιστα δημιουργία προγραμμάτων/ ασκήσεων στο Internet για αυτοαξιολόγηση. Σχετικά με την γναθοπροσωπική έγιναν πολλές αναφορές για το τι και μέχρι ποιο επίπεδο χρειάζονται οι φοιτητές, χωρίς όμως να ληφθούν κάποιες αποφάσεις. Μάθημα: Διαγνωστική & Ακτινολογία Στόματος Σχόλια: Συγκροτημένη παρουσίαση σκοπών και στόχων ανάλογα με το επίπεδο φοίτησης του φοιτητή. Οι στόχοι κατά το μεγαλύτερο μέρος είναι ρεαλιστικοί και πραγματοποιήσιμοι. Κάποιες φορές η περιγραφή τους (επιλογή 2 ρημάτων) είναι υπέρ λεπτομερής χωρίς να υπάρχει ανάγκη αφού ένα από τα δύο ρήματα γνωστικά ενσωματώνει το άλλο (π.χ. περιγράφει και αναγνωρίζει) π.χ. σελίδα 2, στόχοι 5, 6, 7, 15, 17, 23. Αυτό ίσως συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει πραγματική συγκεκριμένη άσκηση σχεδιασμένη για την αξιολόγησή τους. Επίσης μερικοί στόχοι θα ήταν καλύτερα να δουλευτούν στα εργαστήρια κι όχι στα σεμινάρια αφού περιέχουν στοιχεία δεξιότητας/ skills (π.χ. 10, 19, 21 σελ.3) ου Παραδόσεις σεμιναριακών 3 εξαμήνου: Λεπτομερής η παρουσίαση των σεμιναριακών μαθημάτων. Θα μπορούσαν να παρουσιαστούν σε ομάδες με έναν πιο γενικό τίτλο. ου Αξιολόγηση 3 εξαμήνου: 64