Page 62 - epeaek_ii
P. 62
3. Έκθεση αρχικής εκτίμησης υπάρχουσας κατάστασης ΠΠΣ από την σύμβουλο εκπαίδευσης ανά οδοντιατρικό μάθημα (σκοπός-στόχοι-μέθοδοι διδασκαλίας- μέθοδοι αξιολόγησης φοιτητών), (2004). Μάθημα : Ακίνητη Προσθετική Ο σκοπός έτσι όπως είναι διατυπωμένος δεν περιέχει κάτι που να αντιπροσωπεύει to αντικείμενο των οδοντιατρικών βιοϋλικών. Ίσως χρειάζεται κάποια μικρή αλλαγή. Η όλη περιγραφή διακρίνεται από ασάφεια και μη κλιμάκωση των εκπαιδευτικών στόχων στη διάρκεια των εξαμήνων που καλύπτουν το μάθημα. ο 10 εξάμηνο: ου Οι πρώτοι πέντε στόχοι μπορούν να θεωρηθούν σαν προαπαιτούμενοι κι όχι στόχοι 10 6μηνου. Ρήματα όπως «γνωρίζει» ή και «αναγνωρίζει» δεν είναι κατάλληλα για το επίπεδο που βρίσκονται οι φοιτητές αλλά για χαμηλότερο. Προτείνεται λεκτική τροποποίηση στους στόχους 6, 7, 8, 12, 15, 16, 19, 22, ου Το περιεχόμενο (διδακτικές ενότητες) είναι τεράστιο. Είναι αυτό περιεχόμενο μόνο του 10 6μήνου ή και άλλων; Θα μπορούσαν οι ενότητες αυτές να μπουν σε υποομάδες και να διευκρινιστεί τι διδάσκονται οι φοιτητές σε κάθε 6μηνο. Πολλοί από τους στόχους, τις παραδόσεις και τις ασκήσεις επαναλαμβάνονται σχεδόν σε κάθε 6μηνο !!! Προτείνεται: Λεκτική διαμόρφωση των στόχων ανάλογα με το επίπεδο που βρίσκονται οι φοιτητές – να παρουσιάζουν κλιμάκωση -. Χρονική (κατά 6μηνο) διαμόρφωση των στόχων με τις ανάλογες διδακτικές ενότητες, μεθόδους διδασκαλίας και αξιολόγησης. Οι εργαστηριακές ασκήσεις να είναι επιλεγμένες κατά τέτοιο τρόπο ώστε να είναι εμφανής η εκπλήρωση των στόχων. Κάποιες γνώσεις ή και δεξιότητες που θεωρούνται απαραίτητες για την σωστή παρακολούθηση του μαθήματος σαν σύνολο να είναι γραμμένες ξεκάθαρα σαν προαπαιτούμενες. Αν κάποια διδακτική ενότητα ή εργαστηριακή άσκηση χρειάζεται περισσότερο από μια διδακτική ώρα ας γραφτεί σε παρένθεση ο αριθμός που αφιερώνεται από το πρόγραμμα σπουδών κι όχι να γίνονται επαναλήψεις των ίδιων θεμάτων/ τίτλων γιατί δημιουργείται σύγχυση. Στις μεθόδους αξιολόγησης θα ήταν καλό να υπάρξει το % του τελικού βαθμού που εκφράζει η κάθε μία. Είναι βέβαια πολύ θετικό το γεγονός πως υπάρχουν διάφορες μορφές αξιολόγησης εκτός των γνωστών γραπτών στο τέλος του 6μήνου. Μετά από τη συζήτηση με το ΔΕΠ: Δεν φάνηκε να υπάρχει συμμετοχή όλων των μελών ΔΕΠ στην εγγραφή του κειμένου. Υπήρχαν διαφορετικές ιδέες, απορίες και απόψεις που ακούστηκαν στη συζήτηση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια μεγαλύτερη σύγχυση, ίσως κι απογοήτευση όταν τα ερωτήματα δεν ήταν δυνατόν να απαντηθούν, δεδομένου ότι οι στόχοι της συνάντησης ήταν σαφώς προκαθορισμένοι. Διατυπώθηκαν, από την πλευρά μας, οι προτάσεις επί του παρόντος εγγράφου και υπήρξε συμφωνία στο ότι ομάδα ή το σύνολο του προσωπικού θα συναντηθούν με σκοπό τη διόρθωσή του. Όσο το έγγραφο παραμένει ασαφές είναι δύσκολο να γίνουν συγκεκριμένες προτάσεις προς βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και επί της αξιολόγησης. 62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67