Page 63 - epeaek_ii
P. 63
Το διορθωμένο έγγραφο θα σταλεί σε μας πριν την επόμενη συνάντηση του Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2004, ώστε να υπάρξει δυνατότητα απάντησης στο μεσοδιάστημα. Μάθημα : Στοματική & Γναθοπροσωπική Χειρουργική ου Στόχοι του 10 εξαμήνου Οι περισσότεροι από τους στόχους του εξαμήνου αυτού είναι ανάλογοι του επιπέδου των φοιτητών, σαφείς και μετρήσιμοι. Οι στόχοι 2 & 5 είναι όμοιοι. Προτείνεται να διαγραφεί ο ος 5 στόχος. Επίσης να διευκρινιστούν οι «επείγουσες καταστάσεις» που αναφέρει ο στόχος 8 (π.χ. διαβήτης, καρδιοπάθεια κ.λ.π). Αυτό θα βοηθήσει τους διδάσκοντες να ξεχωρίσουν τα επείγοντα και ίσως συνήθη, αλλά και τους φοιτητές στο τι θα αξιολογηθούν. Διδακτικές ενότητες. Η διδακτική ενότητα με τίτλο «Τεχνικές τοπικής αναισθησίας» είναι κατάλληλη για μικρότερο εξάμηνο - έστω και στο πρακτικό μέρος - μια που οι στόχοι μιλούν για «χειρισμό ασθενών» και «χειρουργική επέμβαση». Το θέμα «Οδοντιατρική Αναισθησία» διδάσκεται από διάφορα μαθήματα. Ίσως θα ήταν καλά να πάρει ένα μάθημα την ευθύνη του να διδάξει τη θεωρία κι όλα τα υπόλοιπα την ευθύνη της πρακτικής. Κομμάτια του θεωρητικού μέρους που πιθανόν να είναι απαραίτητα για υπενθύμιση στοιχείων μπορούν να δημιουργήσουν μια ενιαία θεματική ενότητα στο διαδίκτυο της Σχολής. Είναι ενδιαφέρον πως παρ’ όλες τις προσπάθειες να διδαχτεί το μάθημα αυτό, οι φοιτητές σχολιάζουν πως δεν ξέρουν να πραγματοποιούν αναισθησία. ου Στόχοι 5 εξαμήνου. Ο στόχος 8 «να γνωρίζει τις εξειδικευμένες αναισθητικές μεθόδους» ίσως να μην είναι εφαρμόσιμος στο επίπεδο αυτό των φοιτητών –μήπως είναι νωρίς;-. Ο στόχος 9 καλύπτεται πλήρως από την Παιδοδοντία. ου Ο στόχος 11 φαίνεται εξαιρετικά δύσκολος για τους φοιτητές του 5 6μήνου. Χρειάζεται μεγαλύτερη εξοικείωση και πρακτική με ασθενείς ή ακόμα κούκλα προσομοίωσης. Ο στόχος αυτός δεν φαίνεται να καλύπτεται κι από τις εργαστηριακές ασκήσεις του συγκεκριμένου εξαμήνου.Η διδακτική ενότητα 20 θα βοηθήσει την αναγνώριση των επιπλοκών όχι όμως και την αντιμετώπιση. Θα ήταν καλό να υπάρξουν κι άλλες μορφές αξιολόγησης εκτός των τελικών γραπτών (π.χ. multiple choice, OSCE’s). ου Στόχοι 6 εξαμήνου. Οι στόχοι 3 & 4 θα μπορούσαν να δημιουργήσουν έναν: «να αναγνωρίζει τα χρησιμοποιούμενα εργαλεία και τον τρόπο χρήσης τους». Φροντιστηριακές παραδόσεις. Η «Εισαγωγή στο μάθημα της Στοματικής Χειρουργικής» μήπως είναι πολύ θεωρητικό κι όχι και τόσο αναγκαίο από τη στιγμή που υπάρχουν ο σκοπός & οι στόχοι κατά εξάμηνο. Αν υπάρχουν στοιχεία που θα ήταν καλό να ξέρουν οι φοιτητές αυτά θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια θεματική ενότητα στο διαδίκτυο. Οι παραδόσεις 10-15 δεν έχουν αντίστοιχους στόχους. Οι παραδόσεις 17 & 18 μήπως είναι νωρίς να διδαχτούν σε αυτό το εξάμηνο. Οι φοιτητές έχουν ακόμα τέσσερα εξάμηνα φοίτησης. Οι ίδιες παρατηρήσεις ισχύουν για την αξιολόγηση όπως και στο προηγούμενο εξάμηνο. 63