Page 60 - epeaek_ii
P. 60
Εργαστηριακή και Κλινική αξιολόγηση καθώς και ενδιάμεσα τεστ και συγγραφή μικρών εργασιών. 12. Καθολική ήταν η απαίτηση για ενημέρωση επί των σύγχρονων εκπαιδευτικών μεθόδων. 2. Αποτελέσματα αρχικής εκτίμησης υπάρχουσας κατάστασης ΠΠΣ από τους φοιτητές (ανοικτή συζήτηση με την σύμβουλο εκπαίδευσης.) ΣΥΝΟΨΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗΣ ΜΕ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (1-4 Δεκεμβρίου 2003) Το κείμενο αυτό αποτελεί τη σύνοψη απόψεων αντιπροσωπευτικού, τυχαία επιλεγμένου δείγματος από φοιτητές των τριών τελευταίων ετών της Οδοντιατρικής (40 ανά έτος) έτσι όπως προέκυψαν από την ελεύθερη συζήτηση που είχαν με τη σύμβουλο εκπαίδευσης. Οι συζητήσεις έγιναν ξεχωριστά με τους φοιτητές του κάθε έτους - οι οποίοι είχαν χωριστεί επιπλέον τυχαία σε δύο υποομάδες των 20 ατόμων έκαστη - χωρίς να παρίσταται κανένας εκπρόσωπος εκ μέρους της Οδοντιατρικής. Είχαν κρατηθεί μαγνητοφωνημένα πρακτικά από όλες τις συνομιλίες, και συντάχθηκε η τελική αναφορά, στηριζόμενη στη σύμφωνη γνώμη των φοιτητών στα θέματα που συζητήθηκαν. Α. ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ (εργαστηριακή και κλινική) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1. Εκτιμήθηκε ότι τα μαθήματα στο σύνολο τους καθώς και οι εργαστηριακές ασκήσεις δεν έχουν καθορισμένους και ξεκάθαρους στόχους, περιεχόμενο και κριτήρια αξιολόγησης. 2. Η εργαστηριακή άσκηση σε κάποια μαθήματα χαρακτηρίστηκε ως πολύ επιβοηθητική για την προκλινική προετοιμασία των φοιτητών (π.χ. ασκήσεις που πραγματοποιούνται στο Εργαστήριο Προσομοίωσης) 3. Οι παραδόσεις κρίνονται ως ανιαρές και δεν φαίνεται να εξυπηρετούν κάποιους συγκεκριμένους στόχους. 4. Τα σεμινάρια κρίνονται ως πλέον εποικοδομητικός τρόπος εκπαίδευσης, ιδιαίτερα όταν στηρίζονται σε κλινικά περιστατικά 5. Η Κλινική Συνολικής Αντιμετώπισης χαρακτηρίστηκε ως πολύ εποικοδομητική εκπαιδευτική διαδικασία. 6. Η κλινική άσκηση γίνεται με πίεση και άγχος. 7. Η αναλογία βοηθών* / φοιτητών εκτιμάται ως μικρή 8. Ένα μέρος του προσωπικού τηρεί με συνέπεια τα καθήκοντα του, συγχρόνως όμως επισημάνθηκε πλημμελής συμπεριφορά από κάποιους βοηθούς προς τους φοιτητές και έλλειψη ενδιαφέροντος για την εκπαίδευση τους. 9. Παρατηρήθηκε ότι το ΠΠΣ ότι έχει πολλά κενά στο ωρολόγιο πρόγραμμα του, ενώ δεν γίνεται ουσιαστική οδοντιατρική εκπαίδευση στα δύο πρώτα έτη σπουδών. 10. Επίσης, το ωρολόγιο πρόγραμμα του ΠΠΣ χαρακτηρίστηκε ως σχετικά πλασματικό. 11. Η εισαγωγή των μαθημάτων επιλογής στο ΠΠΣ, από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, επισημάνθηκε ως ιδιαίτερα θετική. 12. Κάποια από τα ιατρικά μαθήματα δεν γίνονται με γνώμονα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των οδοντιάτρων. 13. Στον Οδηγό Σπουδών απαιτείται πληρέστερη περιγραφή των μαθημάτων. 60