Page 59 - epeaek_ii
P. 59
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1. Αποτελέσματα αρχικής εκτίμησης της υπάρχουσας εκπαιδευτικής κατάστασης των μαθημάτων ΠΠΣ από τα μέλη ΔΕΠ με τη συμπλήρωση σχετικού ερωτηματολογίου (2003). Η καταγραφή και εκτίμηση της υπάρχουσας εκπαιδευτικής οργάνωσης στο σύνολο των 17 από τα 20 Ειδικά Οδοντιατρικά Μαθήματα του ΠΠΣ, όπως προέκυψε από τη συμπλήρωση των σχετικών ερωτηματολογίων, συνοψίζεται στα ακόλουθα: 1. Το μεγαλύτερο ποσοστό δήλωσε ότι οι εκπαιδευτικοί στόχοι είναι προσδιορισμένοι σε γενικές γραμμές (41.2%) κι ένα μικρότερο (35.3%) ότι είναι σαφώς προσδιορισμένοι. 2. Το μεγαλύτερο ποσοστό πιστεύει ότι το μάθημα διδάσκεται με ένα κεντρικό σχεδιασμό που παρουσιάζει κάποια μικρά προβλήματα (70.6%) κι ένα μικρότερο ποσοστό (17.6%) δήλωσε σημαντικά προβλήματα. 3. Για το περιεχόμενο του μαθήματος το μεγαλύτερο ποσοστό (58.8%) έκρινε ότι χρειάζονται μικρές αλλαγές κι ένα μικρότερο (17.6%) ότι χρειάζονται αρκετές αλλαγές. 4. Σχετικά με την εναρμόνιση εκπαιδευτικών στόχων και περιεχομένου μαθήματος το μεγαλύτερο ποσοστό δήλωσε αρκετή αλλά όχι απόλυτη ταύτιση (58.8%) κι ένα μικρότερο (41.2%) απόλυτη ταύτιση. 5. Ως προς τα κριτήρια αξιολόγησης των φοιτητών το μεγαλύτερο ποσοστό (47.1%) δήλωσε ότι υπάρχουν τέτοια μόνο στη θεωρητική εκπαίδευση, ενώ το 35.3% ότι υπάρχουν σε θεωρητική, εργαστηριακή και κλινική αλλά δεν είναι σαφώς προσδιορισμένα και καταγεγραμμένα. Το 88.3 % πιστεύει ότι είναι απαραίτητη η θέσπιση τέτοιων κριτηρίων σε κάθε μάθημα. 6. Η συμμετοχή των φοιτητών στις παραδόσεις κρίνεται ως μέτρια και χαμηλή στα περισσότερα μαθήματα (11), το περιεχόμενο και η εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα των παραδόσεων ικανοποιητικό, και μέτρια ικανοποιητική (14 και 13, αντίστοιχα). 7. Στα σεμινάρια η συμμετοχή των φοιτητών κρίνεται στα περισσότερα μαθήματα ως πολύ και ικανοποιητική (11) το ίδιο δε και η ενεργητική συμμετοχή των φοιτητών σε αυτά (8). 8. Η εργαστηριακή άσκηση, στα μαθήματα που υπάρχει, πιστεύεται ότι προετοιμάζει σε αρκετό βαθμό τους φοιτητές (52.9%), ενώ δεν προετοιμάζει ικανοποιητικά σε 3 από αυτά. 9. Η κλινική άσκηση, στα μαθήματα που περιλαμβάνεται, κρίνεται αρκετά αποτελεσματική στο μεγαλύτερο ποσοστό (47.8%) και σε ένα μικρότερο (11.8%) μέτρια αποτελεσματική. Σε κανένα δε μάθημα δεν είναι απόλυτα ικανοποιητική. 10. Είναι ίσα μοιρασμένο το ποσοστό των μαθημάτων, που η ύλη είναι καταγεγραμμένη κατά ένα μεγάλο μέρος, με αυτό που είναι όλη καταγεγραμμένη (47.1%). 11. Ο τρόπος αξιολόγησης των φοιτητών στο μεγαλύτερο ποσοστό κρίνεται ως μέτρια ικανοποιητικός (64.7%) και ικανοποιητικός (17.6%). Προτείνεται να προστεθεί η 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64