Page 55 - epeaek_ii
P. 55
κλινική άσκηση των φοιτητών. Αντιθέτως, για την εργαστηριακή άσκηση χρησιμοποιούνται τα κριτήρια εκπαίδευσης, σχεδόν από όλα τα μαθήματα. Μια πολύ σημαντική παράμετρο της αξιολόγησης των φοιτητών αποτελούν οι τελικές γραπτές (εξαμηνιαίες) εξετάσεις, σε κάθε μάθημα. Οι εξετάσεις αυτές ελέγχουν τον βαθμό εμπέδωσης της διδαχθείσας ύλης από τους φοιτητές, και επομένως τον βαθμό επίτευξης των εκπαιδευτικών στόχων του κάθε μαθήματος (συνολική αξιολόγηση). Σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές απόψεις, ο έλεγχος της εμπέδωσης της γνώσης πρέπει να γίνεται σταδιακά, τμηματικά, καθόλη τη διάρκεια του χρόνου εκπαίδευσης (π.χ. ένα εξάμηνο), και όχι σε μία μόνο καθοριστική εξέταση, που επιβαρύνει τους φοιτητές και πιθανόν να έχει ανακριβή ή αποκλίνοντα αποτελέσματα (συνεχής, διαμορφωτική αξιολόγηση). Στο πλαίσιο αυτής της πρακτικής, αρκετά μαθήματα δεν στηρίζονται πλέον αποκλειστικά στις τελικές γραπτές εξετάσεις για την αξιολόγηση των φοιτητών, αλλά οργάνωσαν διάφορες μορφές ενδιάμεσων αξιολογήσεων (tests, συγγραφή μικρών εργασιών), που συμμετέχουν στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού. 55