Page 25 - epeaek_ii
P. 25
ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ‘ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ’, ΣΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ 8ου ΕΞΑΜHNOY 2007. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Κατά την ακαδημαϊκή χρονιά που μας πέρασε (2006-2007), επιθυμία να παρακολουθήσουν το μάθημα της Οδοντιατρικής Πληροφορικής (ΟΠ) δήλωσαν αρχικά 27 άτομα, που τελικά παρακολούθησαν ανελλιπώς τα 17 από αυτά (ποσοστό 63 %). Βασικοί λόγοι, νομίζω, της απώλειας του σημαντικού αυτού ποσοστού (37%%), ήταν η αδυναμία τους να παρακολουθήσουν το μάθημα τόσο νωρίς το πρωί (8-10πμ), καθώς και οι ελλείψεις που διαπίστωσαν ότι έχουν σε βασικές γνώσεις πληροφορικής, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μαθήματος (παράδοση εργασιών). Για την αξιολόγηση του μαθήματος, δόθηκαν και αυτή τη χρονιά ερωτηματολόγια αξιολόγησης που να μετρούν τη γνώμη των φοιτητών σε συγκεκριμένα θέματα. Ετσι, με την έναρξη των μαθημάτων δόθηκε για συμπλήρωση ένα ερωτηματολόγιο που αφορούσε το προφίλ γνώσεων του φοιτητή στους υπολογιστές (Ερωτηματολόγιο nο1) και με το τέλος των μαθημάτων το ίδιο ερωτηματολόγιο, μαζί με ένα αναλυτικό ερωτηματολόγιο για τη γνώμη των φοιτητών στην απόκτηση εμπειρίας και γνώσης με τη παρακολούθησή τους (Ερωτηματολόγιο no2). Τέλος για τη γενική εντύπωση στη διδασκαλία του μαθήματος, δόθηκε το ερωτηματολόγιο που δίνεται για όλα τα μαθήματα, όπως αυτό είχε αρχικά σχεδιαστεί (Ερωτηματολόγιο no3). Δόθηκε έτσι η δυνατότητα να εκτιμηθεί η αποτελεσματικότητα του μαθήματος στη βελτίωση των γνώσεων των φοιτητών στα θέματα που το μάθημα διδάσκει. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Α. ΑΡΧΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ ΣΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Από την αξιολόγηση του ερωτηματολογίου για το αρχικό προφίλ των φοιτητών προέκυψαν τα στοιχεία του πίνακα 1. Πίνακας 1. Απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο προφίλ στην αρχή των μαθημάτων Από τον πίναικα αυτόν φάνηκε ότι το 16.7% των φοιτητών δεν διέθετε υπολογιστή (Q13), που πάντως μετριάζονταν αφού το 4.17% μόνο δεν διέθετε υπολογιστή στο άμεσο περιβάλλον του (Q12). Το πρόβλημά τους ήταν πάντως ότι ένα σημαντικό μέρος τους (37.5%) δεν διέθετε σύνδεση με το Internet, δυσκολεύοντας, έτσι, την εφαρμογή και 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30