Page 99 - Operative_Dentistry_GV
P. 99
101 ζε πλέον στην Κλινική του 9ου και 10ου εξαμήνου, συνολικά τους ασθε- νείς του στην Οδοντική Χειρουργική, Ενδοδοντία, Περιοδοντολογία και Προσθετικές. Η αλλαγή της «φιλοσοφίας» της κλινικής εκπαίδευσης των φοιτητών, από το μοντέλο της εκπαίδευσης ανά γνωστικό αντικείμενο, και της αν- τιμετώπισης συγκεκριμένων κλινικών περιστατικών στον κάθε ασθενή, και η μετάβαση σ’ ένα μοντέλο ολιστικής αντιμετώπισης των προβλημά- των της στοματικής υγείας του ασθενή, δεν ήταν εύκολη, αλλά μια μεγά- λη πρόκληση. Έτσι η κλινική εκπαίδευση του φοιτητή από ένα περιπτω- σιολογικό μοντέλο κλινικής άσκησης, μετατράπηκε σ’ ένα ασθενο-κεν- τρικό μοντέλο, όπου ο φοιτητής ασκείται βάσει των αναγκών του ασθε- νή και όχι βάσει των απαιτήσεων του κάθε μεμονωμένου γνωστικού αν- τικειμένου. Κι ο ρόλος του Εργαστηρίου της Οδοντικής Χειρουργικής, ήταν ουσιαστικός στη δημιουργία και καθιέρωση, τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της Κ.Σ.Α.Α. Το 2006, η Κ.Σ.Α.Α. επεκτάθηκε και στην κλινική άσκηση των φοιτη- τών του 7ου και 8ου εξαμήνου. Ενώ το 2008 η εκπαίδευση στην Οδοντι- κή Χειρουργική, θεωρητικά και εργαστηριακά, κάλυπτε το 4ο και 5ο εξά- μηνο. Από το 2009, ο φοιτητής του 6ου εξαμήνου άρχιζε την κλινική του εκπαίδευση, κυρίως στην Οδοντική Χειρουργική. Σε ό,τι αφορά τη θεωρητική διδασκαλία, σταδιακά τα τελευταία χρό- νια έχει περιορισθεί σημαντικά ο αριθμός των «από αμφιθεάτρου» παρα- δόσεων, ενώ αντίστοιχα, έχουν αυξηθεί οι σεμιναριακές παραδόσεις σε μικρές ομάδες φοιτητών. ΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1970-σημερα ΤΡΙΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1970-σήμερα ΤΡΙΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1970-σήμερα ΤΡΙΤΗ ΠΕΡΙ