Page 100 - Operative_Dentistry_GV
P. 100
102 3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μετά το 1980 με την καθιέρωση πλέον της τεχνικής αδροποίησης της αδαμαντίνης περιορίσθηκε στο ελάχιστο η χρήση καρφίδων σε ανασυ- στάσεις πρόσθιων δοντιών, μέχρι που εντέλει αποκλείστηκε. Παράλλη- λα, άρχισε η σταδιακή χρήση υαλοϊονομερών υλικών, αρχικά για αποκα- ταστάσεις αυχενικών διαβρώσεων-αποτριβών και αργότερα ως μέσα προστασίας του πολφού σε κοιλότητες μεγάλου βάθους. Ουσιαστική προσθήκη στην κλινική άσκηση των φοιτητών εκείνη την περίοδο, αποτέλεσε η εισαγωγή, αρχικά σε θεωρητικό επίπεδο και στη συνέχεια, σε επίπεδο κλινικής άσκησης, των συντηρητικών αισθητικών αποκαταστάσεων, με τις τεχνικές άμεσων όψεων ρητίνης, αλλαγής σχή- ματος προσθίων δοντιών κ.ά. Επιπλέον, προς τα τέλη της 10ετίας του 1980, στην εκπαίδευση των φοιτητών προστέθηκε η χρήση συγκολλητικών συστημάτων μεταξύ οδοντίνης-σύνθετης ρητίνης, σε αποκαταστάσεις προσθίων αλλά και οπισθίων πλέον δοντιών, αντί του αμαλγάματος. Την ίδια περίοδο, οι φοιτητές εκπαιδεύονταν και στη χρήση μεταλλικών προκατασκευασμέ- νων ενδορριζικών αξόνων συγκολλούμενου τύπου. Αργότερα τους με- ταλλικούς άξονες τους αντικατέστησαν οι πολυμερείς και κεραμικοί. Τα τελευταία χρόνια, πραγματοποιείται εκπαίδευση θεωρητική αλλά και πρακτική στις ένθετες και επένθετες αποκαταστάσεις με ρητινώδη και κεραμικά υλικά. Αυτό που θα θέλαμε να παρατηρήσουμε σε αυτό το σημείο, είναι ότι σε επίπεδο κλινικής εκπαίδευσης, η μετάβαση από το αμάλγαμα στις σύνθετες ρητίνες ως το υλικό επιλογής για αποκαταστάσεις Ιης και ΙΙης ομάδος, έγινε σταδιακά, και ίσως θα μπορούσαν κάποιοι να προβάλουν το επιχείρημα ότι ως Εργαστήριο αργήσαμε. Θα πρέπει να επισημάνου- με, ότι στα πλαίσια της εκπαίδευσης του νέου οδοντιάτρου, πιστεύαμε ότι θα έπρεπε πρώτα να εξοικειωθεί με υλικά και τεχνικές απόλυτα δοκι- μασμένα, όπως είναι το αμάλγαμα έστω και με τα μειονεκτήματά του, και μετά να εκπαιδεύεται σε πιο νέα υλικά, όπως οι σύνθετες ρητίνες, που και δεν είχαν δοκιμασθεί ως προς την μακροχρόνια κλινική τους συμπε- ριφορά σε πιο εκτεταμένες αποκαταστάσεις οπισθίων δοντιών. Επιπλέ- ον, οι αποκαταστάσεις αυτές απαιτούν πιο μεγάλη εξοικείωση με την τε- χνική χρήσης τους και είναι περισσότερο «τεχνικά ευαίσθητη» συγκρινό- μενες με το αμάλγαμα. Εάν επιγραμματικά θέλουμε να περιγράψουμε την εκπαίδευση στην Οδοντική Χειρουργική στην τελευταία αυτή περίοδο, θα μπορούσαμε να επισημάνουμε, ότι στο επίπεδο της θεωρητικής εκπαίδευσης, δεν υστερεί από αντίστοιχες σχολές του εξωτερικού, λόγω της σημαντικής συμβολής ρα ΤΡΙΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1970-σήμερα ΤΡΙΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1970-σήμερα ΤΡΙΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1970-σήμερα ΤΡΙ
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105