Page 103 - Operative_Dentistry_GV
P. 103
105 νει ότι, απαραίτητο βοήθημα κατά την εργαστηριακή άσκηση για τον φοιτητή, θα ήταν η ύπαρξη ενός εργαστηριακού ή προκλινικού οδηγού. Σκοπός του οδηγού θα ήταν η βήμα προς βήμα εξοικείωση των φοιτητών στο εργαστήριο, όλων εκείνων των τεχνικών και εργαλείων, ώστε να συνδεθεί η θεωρεία με την εργαστηριακή και αργότερα κλινική πράξη. Έτσι το 1987 ο υπεύθυνος της εργαστηριακής άσκησης Επίκουρος Καθηγητής Δημ. Σουγκανίδης, σε συνεργασία με το τότε διδακτικό προ- σωπικό του εργαστηρίου, Γ. Αργύρη-Αχή, Ι. Τζούτζα, Μ. Λουκίδη, Αφρ. Κακάμπουρα και Χ. Χρυσαφίδη, εξέδωσαν τον πρώτο εργαστηριακό οδηγό, όπου κατά στάδια κάλυπταν όλο το εργαστηριακό φάσμα της Οδοντικής Χειρουργικής. Σ’ αυτόν τον οδηγό, το κείμενο ήταν αρκετά περιληπτικό αν και εμπλουτιζόταν με μεγάλο αριθμό φωτογραφιών και σχεδιαγραμμάτων. Ο οδηγός αποτέλεσε το εργαστηριακό βοήθημα των φοιτητών στην Οδοντική Χειρουργική, μέχρι και το έτος 1992. Εξέλιξη του οδηγού αυτού, όχι όμως ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις τεχνι- κές και τα υλικά, όσο σε σχέση με τη δομή του, αποτέλεσε ο «Οδηγός Ερ- γαστηριακών Ασκήσεων Οδοντικής Χειρουργικής 5ου και 6ου εξαμήνου» των Π. Λαγουβάρδου και Γ. Βουγιουκλάκη, που χορηγήθηκε στους φοι- τητές από το 1992 μέχρι το 2003. Όπως αναφέρεται και στον πρόλογο: «Με τον οδηγό αυτό έγινε προ- σπάθεια να αποτελέσει τον ενδιάμεσο κρίκο μεταξύ θεωρείας και πρά- ξης, των όσων δηλαδή ο φοιτητής ακούει στις από Αμφιθεάτρου παρα- δόσεις, με αυτά που εκτελεί στο εργαστήριο. Έτσι, η κάθε ενότητα πε- ριελάμβανε ένα σύντομο θεωρητικό μέρος και κατόπιν εισήρχετο στο καθαρά πρακτικό, όπου περιλαμβάνονταν οι στόχοι της πρακτικής άσκησης στη συγκεκριμένη ενότητα τα μέσα με τα οποία ο φοιτητής θα υλοποιούσε τους στόχους αυτούς και τέλος, τα σημεία αξιολόγησης ώστε ο ίδιος ο φοιτητής να μπορέσει να κρίνει αν και κατά πόσο υλο- ποίησε τους στόχους του. Βασική έτσι πρωτοτυπία του οδηγού, ήταν η προσπάθεια περιγρα- φής της κάθε άσκησης με όση ακρίβεια επιτρέπεται, ώστε να μπορεί κάποιος και χωρίς τη βοήθεια του διδακτικού προσωπικού να εκτελέσει την άσκηση και να κατανοήσει τους στόχους της και τα σημεία ιδιαίτε- ρης προσοχής. Μια άλλη ουσιαστική πρωτοτυπία του οδηγού ήταν οι ερωτήσεις που περιλαμβάνονται σε κάθε ενότητα, έτσι ώστε ο φοιτη- τής να μπορεί να ελέγξει μόνος του το επίπεδο των θεωρητικών του γνώσεων και πιο συγκεκριμένα των γνώσεων εκείνων που προαπαι- τούνται για την πρακτική του άσκηση. Για πρώτη φορά, τέλος, πολλοί από τους όρους της Οδοντικής Χειρουργικής συμπεριλαμβάνονταν και στην Αγγλική γλώσσα, μια και η εξοικείωση του φοιτητή, του αυριανού επιστήμονα, με την Αγγλική Οδοντιατρική ορολογία, θα τον βοηθούσε να ανατρέξει και στην ξένη βιβλιογραφία, κάτι απαραίτητο για την πα- ραπέρα επιστημονική και επαγγελματική του σταδιοδρομία». ΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1970-σημερα ΤΡΙΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1970-σήμερα ΤΡΙΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1970-σήμερα ΤΡΙΤΗ ΠΕΡΙ
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108