Page 37 - epeaek_ii
P. 37
περιεχόμενο, τους τρόπους διδασκαλίας και αξιολόγησης των φοιτητών, που εφαρμόζει. Η διαδικασία αυτή έδωσε την ευκαιρία στα περισσότερα μαθήματα να σκεφτούν σχετικά με τους στόχους τους και να ψάξουν εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας, που θα έκαναν πιο ελκυστική και πιο αποτελεσματική τη διδασκαλία. ΕΠΙ∆ΗΜΙΟΛΟΓΙΑ (51204) ΣΚΟΠΟΣ Να αποκτήσει ο/η φοιτητής/φοιτήτρια τις γνώσεις και ικανότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για να: 1 Πραγµατοποιήσει επιδηµιολογική έρευνα. 2 Ενηµερωθεί σε θέµατα επιστηµονικής έρευνας. 3 Μελετήσει επιστηµονικά περιοδικά. ΣΤΟΧΟΙ Το µάθηµα αποτελεί εισαγωγή στις βασικές αρχές Επιδηµιολογικής έρευνας. Μετά την ολοκλήρωση του µαθήµατος, ο/η φοιτητής/φοιτήτρια θα µπορεί: 1 Να υπολογίζει και να ερµηνεύει τους δείκτες συχνότητας και συσχέτισης των νοσηµάτων (π.χ. επιπολασµό, δυναµική επίπτωση, σχετικό κίνδυνο, οφειλόµενο κίνδυνο). 2 Να αξιολογεί περιγραφικά επιδηµιολογικά δεδοµένα λαµβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά προσώπων, χρόνου, τόπου. 3 Να τεκµηριώνει τα πλεονεκτήµατα και µειονεκτήµατα των διαφορετικών επιδηµιολογικών σχεδιασµών στη µελέτη της αιτιολογίας των νοσηµάτων (π.χ. κλινικών δοκιµών, ερευνών παρέµβασης, ερευνών κοορτών, ερευνών ασθενών-µαρτύρων, συγχρονικών ερευνών). 4 Να διατυπώνει αιτιολογικές υποθέσεις ανάµεσα σε διάφορους παράγοντες/ χαρακτηριστικά και διάφορα νοσήµατα. 5 Να προσδιορίζει πηγές συστηµατικών και τυχαίων σφαλµάτων σε επιδηµιολογικές έρευνες και να προτείνει στρατηγικές ελέγχου. 6 Να εντοπίζει σύνθετα προβλήµατα που προκύπτουν κατά την εφαρµογή της επιστηµονικής τεκµηρίωσης. ∆Ι∆ΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ Οι διδακτικές ενότητες του µαθήµατος έχουν ως εξής: 1 Μέτρηση Συχνότητας Νοσηµάτων. 2 Μέτρηση Συσχέτισης Νοσηµάτων. 3 Περιγραφικές Έρευνες. 4 Έρευνες Κοορτών. 5 Έρευνες Ασθενών-Μαρτύρων. 6 Έρευνες Παρέµβασης. 7 Συστηµατικά Σφάλµατα. 8 Σφάλµατα Σύγχυσης. 9 Τυχαία Σφάλµατα-Αξιολόγηση Αιτιολογικών Υποθέσεων. ΜΕΘΟ∆ΟΣ ∆Ι∆ΑΣΚΑΛΙΑΣ Το µάθηµα πραγµατοποιείται εξολοκλήρου µε τη µέθοδο της Οµαδοκεντρικής Εκµάθησης (team based learning)-φροντιστηριακές ασκήσεις. ΜΕΘΟ∆ΟI ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ/KPITHPIA EΠITYXOYΣ ΠEPATΩΣHΣ Απαραίτητη η ανελλιπής παρακολούθηση των φροντιστηριακών ασκήσεων. Σε κάθε µία από τις ανωτέρω διδακτικές ενότητες (1 έως 9) πραγµατοποιούνται και αξιολογούνται τα εξής: Α. Ατοµική άσκηση Β. Οµαδική άσκηση Γ. Οµαδική εφαρµογή Στο τέλος των διδακτικών ενοτήτων πραγµατοποιείται µία Ατοµική εφαρµογή, η οποία συνθέτει/αξιολογεί γνώσεις όλων των διδακτικών ενοτήτων. Κατά τη διάρκεια των φροντιστηριακών ασκήσεων πραγµατοποιούνται από τους φοιτητές κάθε οµάδος τρεις Εσωτερικές αξιολογήσεις της λειτουργικότητας της οµάδος τους. Η συνολική αξιολόγηση προκύπτει ως εξής: 9 ατοµικές ασκήσεις 20% 9 οµαδικές ασκήσεις 20% 9 οµαδικές εφαρµογές 40% 1 ατοµική εφαρµογή 15% 3 εσωτερικές αξιολογήσεις 5% Σύνολο 100% Εικόνα 4. Το αναμορφωμένο μάθημα της Επιδημιολογίας 37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42