Page 36 - epeaek_ii
P. 36
2. Το αναμορφωμένο πρόγραμμα διδασκαλίας των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, τόσο στο θεωρητικό όσο και στο εργαστηριακό-κλινικό μέρος τους. Στο πλαίσιο της εξέλιξης των εκπαιδευτικών/ παιδαγωγικών διαδικασιών, τεχνικών και μέσων – σε ευρωπαϊκό, αλλά και παγκόσμιο επίπεδο - , προς την κατεύθυνση της προσαρμογής τους στις απαιτήσεις της παρούσας «ψηφιακής» γενιάς φοιτητών, αναπτύχθηκαν καινοτόμες μέθοδοι εκπαίδευσης και διδασκαλίας, εστιασμένες στα χαρακτηριστικά της γενιάς αυτής (ψηφιακή επάρκεια, πολλαπλή πληροφόρηση, ευελιξία μάθησης, ατομικότητα). Συμμετέχοντας στις εξελίξεις αυτές, η Οδοντιατρική Σχολή αποφάσισε – στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ – να ενημερώσει και να προτρέψει το διδακτικό προσωπικό στη δημιουργία νέων προγραμμάτων διδασκαλίας με την εισαγωγή σύγχρονων διδακτικών μεθόδων και πρακτικών, ώστε να γίνει περισσότερο φοιτητο-κεντρική η διαδικασία της μάθησης. Η όποια αναμόρφωση και επανασχεδιασμός ενός μαθήματος θα πρέπει να ξεκινά και να στηρίζεται στην αποτύπωση της τρέχουσας πραγματικότητας. Γι αυτό κρίθηκε ως απαραίτητη, πρώτη ενέργεια, η καταγραφή και εκτίμηση της εκπαιδευτικής οργάνωσης στο σύνολο των οδοντιατρικών μαθημάτων του ΠΠΣ. Αυτό έγινε με τη συμπλήρωση από τους διδάσκοντες του κάθε μαθήματος συγκεκριμένων, κοινών για όλα τα μαθήματα, ερωτηματολογίων (Παράρτημα, Πακέτο 6). Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων προκάλεσαν μεταξύ των διδασκόντων αρχικές συζητήσεις, διαπίστωση προβλημάτων, διατύπωση απόψεων και γενικότερα ένα γόνιμο προβληματισμό . Επειδή όμως, όπως προαναφέρθηκε, η οδοντιατρική εκπαίδευση χαρακτηρίζεται από ιδιαιτερότητες, των οποίων την αντιμετώπιση δεν είναι πάντα εύκολο να γνωρίζει το ΔΕΠ, η Σχολή εξασφάλισε, για όσο χρόνο διαρκεί η αναμόρφωση του ΠΠΣ, συνεργασία με σύμβουλο εξειδικευμένη στην ιατρική εκπαίδευση (κα Έλζα Μυλωνά). Η ίδια ανέλαβε και την καταγραφή των απόψεων και προτάσεων των φοιτητών της Οδοντιατρικής, σχετικά με το ΠΠΣ της Σχολής. Σε μια πρώτη ανοικτή συζήτηση που είχε, με τυχαία επιλεγμένο δείγμα φοιτητών, διαμορφώθηκε ένα κείμενο προτάσεων, το οποίο κοινοποιήθηκε προς όλα τα μέλη ΔΕΠ, ώστε να το λάβουν υπόψιν τους στις σχετικές συζητήσεις αναμόρφωσης του προγράμματος. Παράλληλα, κλήθηκαν όλα τα μέλη ΔΕΠ που διδάσκουν οδοντιατρικά μαθήματα να διατυπώσουν και να καταθέσουν εγγράφως, με βάση συγκεκριμένο πρότυπο, το σκοπό, στόχους κάθε μαθήματος, αναλυτικό περιεχόμενο, μεθόδους διδασκαλίας και τρόπους αξιολόγησης των φοιτητών που ακολουθούν. Τα παραπάνω συζητήθηκαν σε ιδιαίτερες συναντήσεις των διδασκόντων του κάθε μαθήματος με τη σύμβουλο εκπαίδευσης, η οποία διαμόρφωσε προτάσεις, διαφορετικές για κάθε μάθημα, στηριζόμενες σε βασικές αρχές της ιατρικής εκπαίδευσης. Με βάση όλες τις συζητήσεις και προτάσεις που προαναφέρθηκαν, το κάθε μάθημα κατέγραψε με σαφήνεια το σκοπό, τους εκπαιδευτικούς του στόχους, το 36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41