Page 39 - epeaek_ii
P. 39
Παράδειγμα αναμορφωμένου μαθήματος: Περιοδοντολογία Στόχος: (α) προσέλευση φοιτητών η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη, με αποκλειστικό κίνητρο το ενδιαφέρον για το μάθημα και όχι τις «υποχρεωτικές παρουσίες». (β) επαρκέστερη θεωρητική κατάρτιση στους σκοπούς και τα στάδια της περιοδοντικής θεραπείας. (γ) δυνατότητα ανάπτυξης συνθετικής και κριτικής σκέψης αλλά και αξιολόγησης σχετικά με τη διάγνωση, την πρόγνωση και τον σχεδιασμό της περιοδοντικής θεραπείας. (δ) η κατά το δυνατόν πληρέστερη προετοιμασία των φοιτητών σε όλα τα στάδια της περιοδοντικής θεραπείας, δυνατότητα που θα διευκολύνει την κλινική τους άσκηση την επόμενη χρονιά. Υλοποίηση του στόχου: (α) ανάλυση της νέας διδακτικής μεθοδολογίας και διανομή ενημερωτικού εντύπου, καθώς και του προγράμματος των μαθημάτων /σεμιναρίων, κατά το εναρκτήριο μάθημα. (β) διαμόρφωση των tests αξιολόγησης με τρόπο με να εξασφαλίζει την ισότιμη και αντικειμενική αξιολόγηση των φοιτητών και πραγματοποίηση ου των tests στον Εικόνα 5. Τα CDs που παραδίδονται στους φοιτητές του 5 ου εξαμήνου (αριστερά) και του 6 εξαμήνου (δεξιά). προκαθορισμένο χρόνο. (γ) διανομή του Εργαστηριακού οδηγού και των CD Roms με τη θεωρία των εργαστηριακών ασκήσεων και των σεμιναρίων, με κλινικά θέματα, διαφάνειες και videos. (δ) επιλογή, διανομή και παρουσίαση των κλινικών περιστατικών (ε) διανομή απροειδοποίητου ενδιάμεσου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα φοιτητών. (στ) διανομή τελικού ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών διαδικασιών. Αποτελέσματα: (α) η προσέλευση των φοιτητών ήταν ικανοποιητική και παρέλαβαν τα CDs με «ενθουσιασμό». (β) η συμμετοχή στα tests αξιολόγησης ήταν σχεδόν καθολική, η προετοιμασία των φοιτητών επαρκής και η επίδοσή τους αρκετά υψηλή. (γ) οι απαντήσεις των φοιτητών στα ερωτηματολόγια έδειξαν πολύ θετική αποδοχή του μαθήματος, επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων του μαθήματος σε μεγάλο βαθμό, υψηλού βαθμού συνέπεια εφαρμογής του προγράμματος από τους διδάσκοντες, συμφωνία στην πραγματοποίηση των tests αξιολόγησης που συμμετέχουν στη συνολική βαθμολογία τους, μεγάλη χρησιμότητα της διανομής των CDs και βελτίωση στη δυνατότητα οργάνωσης του κλινικού τρόπου σκέψης και αντίληψης. 39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44