Page 35 - Operative_Dentistry_GV
P. 35
37 φανο. Από το ιστορικό αρχείο της Σχολής, εντοπίζονται έγγραφα τα οποία αφορούν την επίταξη των ποδοκίνητων οδοντογλυφάνων και την επιστροφή τους μετά τη λήξη των εχθροπραξιών με τους Γερμανούς. Το 1950, με δωρεά της κυβέρνησης του Καναδά εγκαταστάθηκαν οι πρώτες ηλεκτροκίνητες οδοντιατρικές μονάδες και υδραυλικές έδρες στην κλινική του 2ου ορόφου. Αργότερα, με κονδύλια του σχεδίου Μάρ- σαλ, εξοπλίσθηκε με σύγχρονες οδοντιατρικές μονάδες και η κλινική του 3ου ορόφου (Από το Αρχείο 15). Σχετικά με τις υποδομές και τις συνθήκες εκπαίδευσης στην Χαλκο- κονδύλη, ο Φ. Μήτσης, που φοίτησε κατά το χρονικό διάστημα 1947- 1951, αναφέρει: «Τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας ήταν ανύπαρκτα ή πρωτόγονα. Με ένα υποτυπώδες μηχάνημα που άλλοτε λειτουργούσε και άλλοτε όχι, γινόταν προβολή εικόνων απ’ευθείας απ’το βιβλίο σε μια αίθουσα με ανύπαρκτη σχεδόν συσκώτιση, οι δε διαφάνειες ήταν λέξη άγνωστη. Αυτά όλα σκιαγραφούν μια εικόνα των συνθηκών κάτω από τις οποίες σπουδάσαμε στην Οδοντιατρική Σχολή της οδού Χαλκοκονδύλη 15. Με τον επιεικέστερο χαρακτηρισμό θα λέγονταν άθλιες. Και το τραγικότερο είναι ότι οι παλαιότεροι συνάδελφοι μας θεωρούσαν τυχε- ρούς, γιατί οι δικές τους συνθήκες ήταν ακόμα χειρότερες. Οι κλινικές λειτουργούσαν με πρωτόγονο εξοπλισμό. Ο κάθε φοιτη- τής εργαζόταν με το δικό του ποδοκίνητο οδοντογλύφανο (τουρ), το οποίο αναγκαστικά μετέφερε καθημερινά στη Σχολή. Ευτυχώς, το 1950, με μια δωρεά της κυβέρνησης του Καναδά εγκα- ταστάθηκαν τα πρώτα σύγχρονα, για τότε, μηχανήματα, οδοντιατρικές καρέκλες και ηλεκτροκίνητα οδοντογλύφανα στον δεύτερο όροφο του κτιρίου. Όπως ήταν φυσικό το γεγονός γιορτάστηκε σαν μια πολύ με- γάλη πρόοδος και κατάκτηση. Αργότερα, με κονδύλια από το σχέδιο Μάρσαλ, εξοπλίσθηκε η κλινική του τρίτου ορόφου με σύγχρονα μηχα- νήματα». Με αυτόν τον εξοπλισμό των κλινικών λειτούργησε η Σχολή μέχρι το 1970 όταν πλέον μεταφέρθηκε στο νέο κτήριο, το «Οδοντιατρικό Μέγα- ρο», στο Γουδή. - ΡΙΟΔΟΣ 1918-1955 ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1918-1955 ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1918-1955 ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1918