Page 6 - epeaek_ii
P. 6
απόψεων και προτάσεων των φοιτητών της Οδοντιατρικής, σχετικά με το ΠΠΣ της Σχολής. Σε μια πρώτη ανοικτή συζήτηση που είχε, με τυχαία επιλεγμένο δείγμα φοιτητών, διαμορφώθηκε ένα κείμενο προτάσεων, το οποίο κοινοποιήθηκε προς όλα τα μέλη ΔΕΠ, ώστε να το λάβουν υπόψιν τους στις σχετικές συζητήσεις αναμόρφωσης του προγράμματος. Παράλληλα, κλήθηκαν όλα τα μέλη ΔΕΠ που διδάσκουν οδοντιατρικά μαθήματα να διατυπώσουν και να καταθέσουν εγγράφως, με βάση συγκεκριμένο πρότυπο, το σκοπό, στόχους κάθε μαθήματος, αναλυτικό περιεχόμενο, μεθόδους διδασκαλίας και τρόπους αξιολόγησης των φοιτητών, που ακολουθούν. Τα παραπάνω συζητήθηκαν σε ιδιαίτερες συναντήσεις των διδασκόντων του κάθε μαθήματος με τη σύμβουλο εκπαίδευσης, η οποία διαμόρφωσε προτάσεις, διαφορετικές για κάθε μάθημα, στηριζόμενες σε βασικές αρχές της ιατρικής εκπαίδευσης. Με βάση όλες τις συζητήσεις και προτάσεις που προαναφέρθηκαν, το κάθε μάθημα κατέγραψε με σαφήνεια το σκοπό, τους εκπαιδευτικούς του στόχους, το περιεχόμενο, τους τρόπους διδασκαλίας και αξιολόγησης των φοιτητών, που εφαρμόζει. Σήμερα, τα περισσότερα από τα οδοντιατρικά μαθήματα διδάσκονται με πλήρη ή μερικά αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών κυρίως όσον αφορά τις μεθόδους διδασκαλίας και αξιολόγησής τους. Το αποτέλεσμα της μέχρι τώρα προσπάθειας, όλων αυτών των δράσεων που περιγράφηκαν αποτυπώνεται στους Οδηγούς Σπουδών των ακαδημαϊκών ετών 2004-2005, 2005-2006 2007-2008 και 2008-2009. Η ενημέρωση και εξοικείωση του ΔΕΠ τόσο με τον εκπαιδευτικά σωστό τρόπο δόμησης ενός μαθήματος, όσο και με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους αλλά και με το χώρο της πληροφορικής, εκτιμήθηκε ότι συνιστά αναγκαία συνθήκη για την αποτελεσματική απόδοση του όλου έργου. Για το λόγο αυτό, από το Δεκέμβριο του 2003 μέχρι και σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί πολλά ανάλογα σεμινάρια, από εξειδικευμένους επιστήμονες, τα οποία παρακολούθησε ένα μεγάλο ποσοστό του ΔΕΠ. Η προσπάθεια αναμόρφωσης συνεχίστηκε και το ακαδημαϊκό έτος 2007-2008, με κεντρικούς στόχους, την αναμόρφωση ακόμα περισσότερων μαθημάτων, την τελική διαμόρφωση και εφαρμογή των κριτηρίων εκπαίδευσης, κλινικής εκπαίδευσης, την αύξηση του αριθμού των μαθημάτων ηλεκτρονικής μορφής, τη συνέχιση των σεμιναρίων επιμόρφωσης του ΔΕΠ. Η πραγματοποίηση όλων των δράσεων που περιγράφηκαν και η πρακτική υλοποίηση των αλλαγών του ΠΠΣ έγινε εφικτή λόγω της συνεχούς προσπάθειας που κατέβαλε και καταβάλει το ΔΕΠ όλο αυτό το διάστημα, και της ανταπόκρισης που βρήκαν από τους φοιτητές, που είναι και οι τελικοί αποδέκτες τους. Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος EΠEAEK II «Aναμόρφωση ΠΠΣ» 6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11