Page 4 - epeaek_ii
P. 4
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η προπτυχιακή εκπαίδευση των φοιτητών στην Οδοντιατρική, ίσως πολύ περισσότερο από άλλους επιστημονικούς κλάδους, προετοιμάζει το νέο πτυχιούχο για άμεση ένταξη στον επαγγελματικό χώρο. Κάτω από αυτό το πρίσμα, το περιεχόμενο και η διάρθρωση του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών (ΠΠΣ) κάθε Οδοντιατρικής Σχολής, αποκτά μια επιπλέον σημαντικότητα και δικαιολογεί ιδιαιτερότητες σε σχέση με άλλους εφαρμοσμένους επιστημονικούς κλάδους. Οι ιδιαιτερότητες αυτές ενισχύονται ακόμα περισσότερο από τις μεγάλες και ταχείες μεταβολές που αφορούν στις βασικές γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται στο σύγχρονο οδοντιατρικό επάγγελμα αλλά και από την ιδιαίτερη συμμετοχή της τεχνολογίας σε αυτό. Επιπλέον, θέματα που στο παρελθόν απασχολούσαν ελάχιστα τον οδοντίατρο, το σημερινό κοινωνικό περιβάλλον τα έχει αναγάγει σε σημαντικά και μείζονα. Γενικά, σκοπός ενός Οδοντιατρικού ΠΠΣ είναι να προετοιμάσει τον απόφοιτο κατά τρόπο που να είναι ικανός να αντιμετωπίσει το μεγαλύτερο δυνατό εύρος κλινικών καταστάσεων γενικής οδοντιατρικής, αντιδρώντας αυτόνομα και αποτελεσματικά κατά τον πλέον κατάλληλο τρόπο και λαμβάνοντας υπόψιν κάθε ιδιαιτερότητα. Παράλληλα, θα πρέπει να εναρμονίζεται σε αρχές οδοντιατρικής εκπαίδευσης που εκπορεύονται από σχετικούς διεθνείς Οργανισμούς (American Dental Education Association-ADEA, Association for Dental Education in Europe-ADEE, International Federation of Dental Education Association- IFDEA, General Dental Council-GDC). Ήδη, από τις αρχές της δεκαετίας του ’90, η οδοντιατρική εκπαίδευση, παγκόσμια, έχει εισέλθει σε μια από τις βαθύτερες αναμορφώσεις της. Αναμορφώσεις, που αφορούν το περιεχόμενο σπουδών, τη διάρθρωση και χρονοένταξη των μαθημάτων κατά τη διάρκεια των σπουδών, τις μεθόδους διδασκαλίας (θεωρητικής, εργαστηριακής και κλινικής επί ασθενών) καθώς και αξιολόγησης των φοιτητών σε κάθε επίπεδο (γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων) που ακολουθούνται. Παγκόσμια, αυτές οι αναμορφώσεις οδηγούν οδοντιατρικές σχολές σε πλήρη αναθεώρηση του ΠΠΣ της, ενώ σε άλλες γίνεται προσπάθεια να συνταιριαστεί το παραδοσιακό με το καινοτόμο, πολιτική που εκφράζει και την Σχολή μας. Το πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ είναι ένα από τα εικοσιτέσσερα επιχειρησιακά προγράμματα του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης για την Ελλάδα, μέρος του οποίου υλοποιεί και διαχειρίζεται το Υπουργείο Παιδείας. Σχεδιάστηκε για να καλύψει ανάγκες Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, με στόχο να ανταποκριθεί η Ελλάδα στις προκλήσεις που διαμορφώνονται διεθνώς με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών. Η χρηματοδότηση, που εξασφάλισε στην Οδοντιατρική Σχολή η έγκριση της πρότασης που κατέθεσε στο ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ για Αναμόρφωση του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών της, έδωσε τη δυνατότητα στη Σχολή να προχωρήσει τα πέντε τελευταία χρόνια στην υλοποίηση 4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9