Page 5 - epeaek_ii
P. 5
μέρους των αναγκαίων εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, με σκοπό την εξυπηρέτηση του πλαισίου που περιγράφηκε και τη διαμόρφωση, σταδιακά, ενός νέου ΠΠΣ. Η φιλοσοφία αυτού του νέου ΠΠΣ έχει ως άξονες: α) την αναλυτική περιγραφή των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα πρέπει να κατέχει ο νέος πτυχιούχος, των μεθόδων διδασκαλίας καθώς και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού αποτελέσματος, β) την ουσιαστικότερη, συνεχή και ενεργή συμμετοχή του φοιτητή στην όλη διαδικασία μάθησης αλλά και την ανάπτυξη αντικειμενικότερων μεθόδων αξιολόγησης καθώς και αυτοαξιολόγησης του, γ) την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, και δ) την συνεχή επιμόρφωση των μελών ΔΕΠ, σε θέματα κυρίως εκπαιδευτικής μεθοδολογίας. Η προσπάθεια της αναμόρφωσης του ΠΠΣ, που ξεκίνησε το Μάϊο του 2003 και θα ολοκληρωνόταν τον Αύγουστο του 2006, παρατάθηκε, μετά από πρόσθετη χρηματοδότηση, και ως ημερομηνία λήξης του έργου προσδιορίστηκε ο Αύγουστος του 2008. Οι δράσεις που περιλαμβάνει το πρόγραμμα της αναμόρφωσης του ΠΠΣ συνοψίζονται στα παρακάτω: εισαγωγή νέων μαθημάτων, αναμόρφωση των υπαρχόντων οδοντιατρικών μαθημάτων; καταγραφή των εκπαιδευτικών στόχων, μεθόδων διδασκαλίας και αξιολόγησης των φοιτητών στα τριάντα (30) οδοντιατρικά μαθήματα του προγράμματος, ανάπτυξη πολλαπλών μορφών εκπαιδευτικού υλικού των μαθημάτων σε έντυπη αλλά και ηλεκτρονική μορφή και εκπαίδευση του ΔΕΠ στις νέες τεχνολογίες και σε σύγχρονες μεθόδους οδοντιατρικής εκπαίδευσης. Έτσι, ήδη από το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004, ενσωματώθηκαν στο ΠΠΣ για πρώτη φορά πέντε (5) νέα μαθήματα, με σύγχρονο περιεχόμενο, ως μαθήματα επιλογής, τα: Εισαγωγή στην Πληροφορική, Οδοντιατρική Πληροφορική, Ακτίνες Laser στην Οδοντιατρική, Οργάνωση και Διαχείριση Οδοντιατρείου και Γηροδοντιατρική. Με την επέκταση του προγράμματος οργανώθηκαν δύο επιπλέον μαθήματα επιλογής με τίτλο, «Εφαρμοσμένη Ψυχολογία στην Οδοντιατρική» και «Ιατροδικαστική του Στόματος», ενώ το μάθημα της Γηροδοντιατρικής τροποποιήθηκε σε Γηροδοντιατρική-Nοσοκομειακή Oδοντιατρική, καλύποντας κι αυτόν τον δεύτερο πολύ σημαντικό επιστημονικό τομέα. Η όποια αναμόρφωση και επανασχεδιασμός ενός μαθήματος θα πρέπει να ξεκινά και να στηρίζεται στην αποτύπωση της τρέχουσας πραγματικότητας. Γι αυτό κρίθηκε ως απαραίτητη πρώτη ενέργεια, η καταγραφή και εκτίμηση της εκπαιδευτικής οργάνωσης στο σύνολο των οδοντιατρικών μαθημάτων του ΠΠΣ. Αυτό έγινε με τη συμπλήρωση από τους διδάσκοντες του κάθε μαθήματος συγκεκριμένων, κοινών για όλα τα μαθήματα, ερωτηματολογίων. Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων, που είναι δημοσιοποιημένα στην ιστοσελίδα της Οδοντιατρικής Σχολής (www.dent.uoa.gr > ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ) σε σύνοψη, προκάλεσαν μεταξύ των διδασκόντων αρχικές συζητήσεις, διαπίστωση προβλημάτων, διατύπωση απόψεων και γενικότερα ένα γόνιμο προβληματισμό. Επειδή όμως, όπως προαναφέρθηκε, η οδοντιατρική εκπαίδευση χαρακτηρίζεται από ιδιαιτερότητες, των οποίων την αντιμετώπιση δεν είναι πάντα εύκολο να γνωρίζει το ΔΕΠ, η Σχολή εξασφάλισε, για όσο χρόνο διαρκεί η αναμόρφωση του ΠΠΣ, συνεργασία με σύμβουλο εξειδικευμένη στην ιατρική εκπαίδευση. Η ίδια ανέλαβε και την καταγραφή των 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10