Page 188 - epeaek_ii
P. 188
όλου έργου. Για το λόγο αυτό, µία σύµβουλος εκπαίδευσης -ειδικευµένη σε θέµατα ιατρικής εκπαίδευσης - χρησιµοποιείται καθόλη την περίοδο υλοποίησης του προγράµµατος τόσο για επιστηµονική και τεχνική υποστήριξη σε όλα τα εκπαιδευτικά θέµατα όσο και για επιµόρφωση του ∆ΕΠ, µέσα από µια σειρά σεµιναρίων. Το πλήθος των παραµέτρων που πρέπει να εξεταστούν, η µελέτη της υπάρχουσας στην Ελλάδα αλλά και της διεθνούς οδοντιατρικής εκπαίδευσης, η λήψη αποφάσεων, η ενσωµάτωση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, η ευαισθητοποίηση του προσωπικού και των φοιτητών και η επαφή µε καινοτόµα πεδία εκπαίδευσης, καθιστούν το όλο έργο περίπλοκο, γι' αυτό και χρονοβόρο. Το έργο της αναµόρφωσης του ΠΠΣ ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2003 και είναι προγραµµατισµένο να περατωθεί τον Αύγουστο του 2005. Οι µέχρι σήµερα δράσεις του αφορούν στα ακόλουθα: Το σχεδιασµό και την υλοποίηση, στο τρέχον ακαδηµαϊκό έτος2003-2004, των νέων µαθηµάτων που είχαν προγραµµατιστεί, ως µαθήµατα επιλογής. Από το Σεπτέµβριο του 2003 µέχρι σήµερα έχουν πραγµατοποιηθεί τρία σεµινάρια προς το ∆ΕΠ. Τα δύο εξ αυτών αφορούσαν θέµατα χρήσης Η/Υ και το τρίτο (2ήµερο) τον τρόπο σχεδιασµού ενός µαθήµατος και την ανάλυση µιας ιδιαίτερα αποτελεσµατικής εκπαιδευτικής τεχνικής, της «επεξεργασίας κλινικών περιπτώσεων». Η συµµετοχή του ∆ΕΠ τόσο ως αριθµός ατόµων που τα παρακολούθησαν όσο και ως προς το ενδιαφέρον που επέδειξαν ήταν εντυπωσιακή, γεγονός που εκφράστηκε και στα ανάλογα ερωτηµατολόγια αξιολόγησης που συµπληρώθηκαν από τους παρακολουθούντες. Έχουν προγραµµατιστεί δύο ακόµα σεµινάρια µέχρι τον Ιούνιο του 2004. Το ένα αφορά τη χρησιµοποίηση της πληροφορικής στην οδοντιατρική εκπαίδευση και το δεύτερο τους τρόπους αξιολόγησης των φοιτητών όσον αφορά τη θεωρητική γνώση και την πρακτική τους επίδοση. Το εκπαιδευτικό υλικό όλων των σεµιναρίων που έχουν πραγµατοποιηθεί µέχρι σήµερα είναι διαθέσιµο για κάθε ενδιαφερόµενο στο δικτυακό τόπο που φιλοξενεί και τις λοιπές δραστηριότητες του ΕΠΕΑΕΚ II, στην ιστοσελίδα της Οδοντιατρικής Σχολής (www.dent.uoa.gr> ΕΠΕΑΕΚ II). Βρίσκεται ήδη σε φάση ανάπτυξης ο πλήρης ηλεκτρονικός φάκελος του οδοντιατρικού ασθενή, τον οποίο έχει αναλάβει, κατόπιν διαγωνισµού, ιδιωτική εταιρεία ανάπτυξης λογισµικού. Ο φάκελος αυτός θα βοηθήσει στην καλύτερη οργάνωση των ασθενών που προσέρχονται για θεραπεία στην Οδοντιατρική Σχολή, και οι οποίοι αποτελούν το υλικό κλινικής άσκησης των φοιτητών. Επίσης, θα βοηθήσει στην εξοικείωση των φοιτητών µε τη σύγχρονη τεχνολογία, όπως απαιτεί το οδοντιατρικό επάγγελµα. Η αναµόρφωση των οδοντιατρικών µαθηµάτων ξεκίνησε µε την εκτίµηση και καταγραφή της υπάρχουσας εκπαιδευτικής κατάστασης σε καθένα από αυτά, µέσω ειδικών ερωτηµατολογίων που σχεδιάστηκαν και συµπληρώθηκαν από τους αντίστοιχους διδάσκοντες. Επίσης, πραγµατοποιήθηκαν ανοιχτές συζητήσεις της συµβούλου εκπαίδευσης µε αντιπροσωπευτικό, τυχαία επιλεγµένο δείγµα φοιτητών -40 άτοµα από καθένα από τα τρία τελευταία έτη σπουδών-από τις οποίες προέκυψαν οι εµπειρίες και προτάσεις των φοιτητών σε θέµατα εκπαίδευσης τους. Ήδη σήµερα βρισκόµαστε στη φάση της επαναδιατύπωσης του σκοπού, στόχων και περιεχοµένου όλων των οδοντιατρικών µαθηµάτων, µε βάση συγκεκριµένο πρότυπο που έχει διαµορφωθεί. Η δημοσίευση εκπαιδευτικού υλικού στην ιστοσελίδα της Σχολής βρίσκεται σε πολύ αρχικά στάδια ανάπτυξης. ∆είγµατα της προσπάθειας µπορεί κανείς να επισκεφθεί στις σελίδες των Εργαστηρίων της Οδοντιατρικής, στην ηλεκτρονική διεύθυνση που προαναφέρθηκε. Είναι σαφές ότι ο δρόµος για την ολοκλήρωση του παρόντος έργου είναι ακόµα ιδιαίτερα µακρύς και την επιτυχία του εγγυάται µόνο η ολόψυχη προσπάθεια και υποστήριξη του προσωπικού της Σχολής και στη συνέχεια η αποδοχή του από τους φοιτητές. Η προσπάθεια, όµως, για συνεχή αναβάθµιση της παρεχόµενης εκπαίδευσης από την Οδοντιατρική Σχολή Αθηνών δεν σταµατά µε τη λήξη αυτού του προγράµµατος. Η δυναµική της εκπαίδευσης επιτάσσει τη συνεχή, ταχεία και ευέλικτη προσαρµογή του ΠΠΣ στις προκύπτουσες ανάγκες της οδοντιατρικής περίθαλψης και στις τεχνολογικές εξελίξεις. Τέλος, η Οδοντιατρική Σχολή, σήµερα, βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ξεκινά την υλοποίηση ενός ακόµα χρηµατοδοτούµενου προγράµµατος στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ II, αυτού της αναµόρφωσης του Νέου Προγράµµατος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) της, µε επιστηµονικό υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Α. ∆ουκουδάκη. Το νέο ΠΜΣ προέκυψε από την τελευταία τροποποίηση των Μεταπτυχιακών Σπουδών της Σχολής που έγινε τον ∆εκέµβριο του 2002 (ΦΕΚ 1506/Β73-122202) και έχει ξεκινήσει να εφαρµόζεται από το τρέχον ακαδηµαϊκό έτος 2003-2004. Κακάµπουρα Αφροδίτη Αναπλ. Καθηγήτρια 188