Page 187 - epeaek_ii
P. 187
Πανεπιστηµιακά Νέα ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟ∆ΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Ο∆ΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗΣΧΟΛΗ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥ∆ΩΝ Ο∆ΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ίναι γνωστό ότι η προπτυχιακή εκπαίδευση των φοιτητών στην Οδοντιατρική, ίσως πολύ περισσότερο από κάθε άλλη επιστήµη, είναι αυτή που τους προετοιµάζει για άµεση ένταξη στον επαγγελµατικό στίβο. Κάτω από αυτό το πρίσµα, το περιεχόµενο και η διάρθρωση του Προγράµµατος Σπουδών (ΠΠΣ) κάθε Οδοντιατρικής Σχολής, αποκτά µια επιπλέον σηµαντικότητα και δικαιολογεί ιδιαιτερότητες σε σχέση µε άλλες επιστήµες της τριτοβάθµιας εκπαίδευσης. Οι ιδιαιτερότητες αυτές ενισχύονται ακόµα περισσότερο από τις µεγάλες και ταχείες µεταβολές που αφορούν στις βασικές γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται στο σύγχρονο οδοντιατρικό επάγγελµα, από τη µεγάλη συµµετοχή της τεχνολογίας και της πληροφορικής σε αυτό –γεγονός που δηµιουργεί και την ανάγκη για ανάλογη εξοικείωση-και τέλος από τη σηµαντική συµµετοχή της κλινικής εξάσκησης των φοιτητών επί ασθενών, ως µεγάλο µέρος της προπτυχιακής εκπαίδευσης τους. Το πρόγραµµα ΕΠΕΑΕΚ II είναι ένα από τα εικοσιτέσσερα επιχειρησιακά προγράµµατα του Γ' ΚΠΣ για την Ελλάδα, το οποίο υλοποιεί και διαχειρίζεται το Υπουργείο Παιδείας. Σχεδιάστηκε δε για να καλύψει ανάγκες Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελµατικής Κατάρτισης, µε στόχο να ανταποκριθεί η Ελλάδα στις προκλήσεις που διαµορφώνονται διεθνώς µε την ανάπτυξη κυρίως των νέων τεχνολογιών. Με το πρόγραµµα αυτό δόθηκε η ευκαιρία και στα Πανεπιστηµιακά Ιδρύµατα της χώρας να υποβάλουν προτάσεις χρηµατοδότησης έργων που εντάσσονται στα µέτρα και τους άξονες που αυτό καλύπτει. Έτσι, σήµερα η Οδοντιατρική Σχολή Αθηνών βρίσκεται σε πορεία υλοποίησης ενός τέτοιου χρηµατοδοτούµενου προγράµµατος, το οποίο αφορά την αναµόρφωση του Προγράµµατος Προπτυχιακών Σπουδών της, µε επιστηµονικό υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Γ. Βουγιουκλάκη. Η έγκριση χρηµατοδότησης της πρότασης «Αναµόρφωση Προπτυχιακού Προγράµµατος Σπουδών» δίνει την ευκαιρία και τη δυνατότητα στην Οδοντιατρική να προχωρήσει στην υλοποίηση αναγκαίων εκπαιδευτικών µεταρρυθµίσεων, µε σκοπό την εξυπηρέτηση του πλαισίου που περιγράφηκε. Συγχρόνως, η ανάπτυξη της ικανότητας αυτενέργειας, ανάληψης πρωτοβουλιών, προσαρµοστικότητας, κριτικής ικανότητας και δεξιότητας και διά βίου µάθησης των φοιτητών είναι άξονες στους οποίους επίσης στοχεύει η παρούσα αναµόρφωση. Η πραγµατοποίηοη όλων όσων αναφέρθηκαν στηρίζεται στην εισαγωγή νέων σύγχρονων µαθηµάτων (Εισαγωγή στην Πληροφορική, Οδοντιατρική Πληροφορική, Οργάνωση και ∆ιαχείριση Οδοντιατρείου, Γηροδοντιατρική, Εφαρµογές των Ακτινών laser στην Οδοντιατρική και ∆ιαχείριση Επειγόντων Περιστατικών) και στον επανασχεδιασµό των υπαρχόντων οδοντιατρικών µαθηµάτων, µε καθορισµό του εκπαιδευτικού σκοπού και στόχων, του διδακτικού περιεχοµένου και µε τη θέσπιση σαφών κριτηρίων κάθε µορφής εκπαίδευσης (θεωρητικής, εργαστηριακής, κλινικής). Επιπλέον, η καταγραφή του εκπαιδευτικού υλικού που χρησιµοποιείται από τους διδάσκοντες, σε έντυπη ή και ηλεκτρονική µορφή, θα βοηθήσει στην κατεύθυνση της εισαγωγής στην εκπαίδευση των πολλαπλών πηγών ενηµέρωσης ώστε να αναπτυχθεί η δυνατότητα αυτοµάθησης και κριτικής σκέψης. Συγχρόνως, θα επιτρέψει την ενσωµάτωση των τεχνολογιών των Η/Υ ως ευέλικτη και συµπληρωµατική µορφή διδασκαλίας, η οποία θα ενισχύσει τη διαδραστικότητα και θα υποβοηθήσει τον αυτοµατισµό στον τρόπο εξέτασης των φοιτητών. Πρόσθετα, επιχειρείται η υιοθέτηση καινοτόµων εκπαιδευτικών διαδικασιών και τεχνικών προσαρµοσµένων στην οδοντιατρική εκπαίδευση, όπως υποδειγµατικές µελέτης περίπτωσης, παρουσίαση ή επίλυση ρεαλιστικών κλινικών περιπτώσεων, συζήτηση επί προκαθορισµένων θεµάτων, µικρές οµαδικές εργασίες και άλλα. Γίνεται αντιληπτό ότι η ενηµέρωση και εξοικείωση του ∆ιδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού της Σχολής τόσο µε τον εκπαιδευτικά σωστό τρόπο δόµησης ενός µαθήµατος όσο και µε τις σύγχρονες εκπαιδευτικές µεθόδους αλλά και µε το χώρο της πληροφορικής, συνιστά αναγκαία συνθήκη για την αποτελεσµατική απόδοση του 187