Page 6 - N.4115
P. 6
458 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ) Άρθρο 14 στ) η διασφάλιση της ποιότητας της δια βίου μάθησης Σκοπός και αρμοδιότητες του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. και της δια βίου Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΥ.Ε.Π.) σε συνεργασία με τους λοι− 1. Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. αποτελεί τον εθνικό φορέα πιστοποί− ησης των εισροών και εκροών της μη τυπικής εκπαίδευ− πούς αρμόδιους δημόσιους φορείς, σης και της άτυπης μάθησης και λειτουργεί ως εθνική ζ) η εισήγηση του καθορισμού των επαγγελματικών δομή των Ευρωπαϊκών Δικτύων που διαχειρίζονται θέ− δικαιωμάτων των κατόχων προσόντων που αποκτώνται ματα προσόντων και ευρωπαϊκών εργαλείων διαφάνειας στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης, πλην της ανώτατης και κινητικότητας, όπως το Εθνικό Σημείο Συντονισμού εκπαίδευσης, η) η αναγνώριση της ισοτιμίας των τίτλων που απο− του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων, το Εθνικό Κέντρο Ευρωδιαβατηρίου, το Ελληνικό Εθνικό Κέντρο Πληροφό− νέμονται από καταργημένους ελληνικούς φορείς επαγ− ρησης για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, μέλος γελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς και η του Ευρωπαϊκού Δικτύου Euroguidance, το Εθνικό Σημείο αναγνώριση της ισοτιμίας τίτλων επαγγελματικής εκ− Αναφοράς στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο για τη Διασφάλιση παίδευσης και κατάρτισης της αλλοδαπής, με εξαίρεση αυτών της ανώτατης εκπαίδευσης, της Ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (EQA−VET) και το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ακα− θ) η επιστημονική και τεχνική υποστήριξη των αρμόδι− δημαϊκών Μονάδων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση ων φορέων των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμά− και Κατάρτιση (ECVET). των, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Εργασίας, Κοινω− 2. Σκοποί του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. είναι ιδίως: νικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, στο σχεδιασμό και την α) η πιστοποίηση των εισροών της μη τυπικής εκπαί− εφαρμογή της Εθνικής Πολιτικής για τη Συμβουλευτική δευσης και, ειδικότερα: αα) η πιστοποίηση των δομών, και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, των επαγγελματικών περιγραμμάτων, των προγραμ− ι) η ανάπτυξη της επικοινωνίας και ο συντονισμός της μάτων των φορέων της αρχικής και της συνεχιζόμενης δράσης των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων παροχής επαγγελματικής κατάρτισης και γενικότερα της μη υπηρεσιών «Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προ− τυπικής εκπαίδευσης, περιλαμβανομένης της γενικής σανατολισμού» με σκοπό τη βελτίωση των ήδη παρε− εκπαίδευσης ενηλίκων, ββ) η πιστοποίηση των φορέων χόμενων υπηρεσιών, μέσω της συνεχούς ενημέρωσης συνοδευτικών υποστηρικτικών υπηρεσιών και των φο− και ανταλλαγής πληροφοριών, ρέων παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών επαγγελ− ια) η δημιουργία Εθνικού Δικτύου Ενημέρωσης και ματικού προσανατολισμού και γγ) η χορήγηση άδειας Πληροφόρησης όλων των ενδιαφερόμενων φορέων λειτουργίας των φορέων αυτών, όπου αυτό απαιτείται, και προσώπων σε θέματα εκπαίδευσης, κατάρτισης β) η εξασφάλιση των προϋποθέσεων και η εξυπη− και ανταλλαγών με τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ρέτηση των στόχων που αναφέρονται στα εθνικά, τα ιβ) Η παροχή κάθε είδους και μορφής υπηρεσιών ευρωπαϊκά και τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμμα− επαγγελματικού προσανατολισμού προς τους αρμόδι− τα επαγγελματικής κατάρτισης σε σχέση με την πι− ους φορείς των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμά− στοποίηση των εισροών και εκροών της μη τυπικής των, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εργασίας, Κοινωνικής εκπαίδευσης, Ασφάλισης και Πρόνοιας, τα Κέντρα και τους φορείς γ) η δημιουργία και ανάπτυξη του Εθνικού Πλαισίου επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, τις επι− Προσόντων και η αντιστοίχισή του με το Ευρωπαϊκό χειρήσεις, καθώς και τις οργανώσεις των εργοδοτών Πλαίσιο Προσόντων, η αντιστοίχιση των προσόντων και εργαζομένων, που αποκτώνται μέσω της τυπικής εκπαίδευσης, της μη ιγ) η εκπαίδευση, κατάρτιση και επιμόρφωση στελε− τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης, στα επί− χών του τομέα «Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού πεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, η αντιστοίχιση Προσανατολισμού» σε συνεργασία ή/και συμπληρωματι− στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων διεθνών κλαδικών προ− κά με τους υπάρχοντες φορείς (δομές) των Υπουργείων σόντων και η δημιουργία των κλαδικών περιγραφικών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού δεικτών σε μορφή γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, που αντιστοιχούν στα επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου ιδ) ο προσδιορισμός αφ’ ενός των προϋποθέσεων και Προσόντων, κανόνων λειτουργίας των φορέων Συμβουλευτικής και δ) η πιστοποίηση των εκροών της μη τυπικής εκπαί− Επαγγελματικού Προσανατολισμού και αφ’ ετέρου της δευσης και της άτυπης μάθησης και, ειδικότερα: αα) η επάρκειας των προσόντων των στελεχών παροχής υπη− ανάπτυξη συστήματος αναγνώρισης και πιστοποίησης ρεσιών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανα− των προσόντων που αποκτώνται μέσω της μη τυπικής τολισμού και η τήρηση αντίστοιχων μητρώων, εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης, η πιστοποίηση ιε) ο προσδιορισμός των προϋποθέσεων παροχής των προσόντων αυτών και η αντιστοίχισή τους στα υπηρεσιών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προ− επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, ββ) η πιστο− σανατολισμού (ΣΥ.Ε.Π.) από φυσικά και νομικά πρόσωπα, ποίηση των εκπαιδευτών ενηλίκων, των στελεχών συνο− των προδιαγραφών πιστοποίησης της επάρκειας των δευτικών υποστηρικτικών εργασιών και των στελεχών προσόντων των στελεχών παροχής υπηρεσιών ΣΥ.Ε.Π., παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών επαγγελματικού της διαδικασίας διασφάλισης ποιότητας των παρεχό− προσανατολισμού και γγ) η αδειοδότηση, ο έλεγχος μενων υπηρεσιών και της τήρησης των απαιτούμενων και η εποπτεία της λειτουργίας φορέων πιστοποίησης μητρώων. των προσόντων που αποκτώνται μέσω της μη τυπικής 3. Για την εκπλήρωση των σκοπών του ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης, ιδίως: ε) η ανάπτυξη και η εφαρμογή συστήματος μεταφοράς α) μελετά, αναπτύσσει, οργανώνει και εφαρμόζει τις πιστωτικών μονάδων για την επαγγελματική εκπαίδευση προδιαγραφές των συστημάτων πιστοποίησης των εισ− και κατάρτιση, ροών της μη τυπικής εκπαίδευσης,
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11