Page 4 - N.4009
P. 4
4258 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ) για την ανάδειξη των συλλογικών οργάνων του ιδρύμα- 3. Τα εργαστήρια, οι κλινικές και τα μουσεία υπάγονται τος, στις σχολές, όπως ορίζεται στον Οργανισμό του ιδρύμα- στ) η διαδικασία απονομής τιμητικών ακαδημαϊκών τίτ- τος. λων, 4. Η σχολή μεταπτυχιακών σπουδών αποτελεί τη βασι- ζ) οι κανόνες τελετουργικού ή εθιμοτυπικού χαρακτή- κή διοικητική μονάδα που εξασφαλίζει τη διεπιστημονική ρα και δημόσιων σχέσεων, συνεργασία και επικοινωνία, συντονίζει και οργανώνει η) ο τρόπος λειτουργίας της υπηρεσίας υποστήριξης τα προγράμματα μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπου- φοιτητών, δών του ιδρύματος και αναθέτει την υλοποίησή τους σε θ) οι κανόνες λειτουργίας της βιβλιοθήκης, των κλινι- τμήματα ή ομάδες διδασκόντων. Η σχολή αυτή ιδρύεται κών, εργαστηρίων και μουσείων του ιδρύματος, με τον Οργανισμό του ιδρύματος. ι) οι όροι και η διαδικασία χορήγησης των κοινωνικών 5. Η σχολή δια βίου μάθησης αποτελεί τη βασική διοι- παροχών στους φοιτητές, καθώς και οι κανόνες λειτουρ- κητική μονάδα που εξασφαλίζει το συντονισμό και τη γίας των σχετικών υπηρεσιών του ιδρύματος, όπως οι υ- διεπιστημονική συνεργασία στην ανάπτυξη προγραμμά- πηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης, στέγασης και σίτι- των δια βίου μάθησης. Η σχολή αυτή ιδρύεται με τον Ορ- σης, γανισμό του ιδρύματος. ια) η διαδικασία χορήγησης ανταποδοτικών υποτρο- 6. Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις παραγρά- φιών στους φοιτητές, φους 4 και 5, με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με ιβ) ειδικότερα θέματα φύλαξης του ιδρύματος και της πρόταση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και περιουσίας του, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Παιδεί- ιγ) κάθε θέμα που σχετίζεται με τη λειτουργία των υ- ας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από πηρεσιών και των οργάνων, μονομελών και συλλογικών, γνώμη του Συμβουλίου των οικείων ιδρυμάτων και της του ιδρύματος και Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας ιδ) τα θέματα που ειδικότερα ορίζονται με τις διατά- στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), μπορούν να συγχω- ξεις του παρόντος νόμου. νεύονται, κατατέμνονται, μετονομάζονται και καταργού- 2. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση νται Α.Ε.Ι. και να μεταβάλεται η έδρα τους, καθώς επί- του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρη- σης και να ιδρύονται, συγχωνεύονται, κατατέμνονται, σκευμάτων, ύστερα από γνώμη του Ε.ΣΥ.Π. μπορεί να ε- μετονομάζονται και καταργούνται σχολές και να μετα- γκριθεί πρότυπος Εσωτερικός Κανονισμός των Α.Ε.Ι., ο βάλεται η έδρα τους για τους ακόλουθους, κατά περί- οποίος ρυθμίζει θέματα που προβλέπονται στο παρόν πτωση, λόγους: άρθρο. Ο πρότυπος Εσωτερικός Κανονισμός εφαρμόζε- α) Όταν είναι αναγκαίο για την εξυπηρέτηση συγκεκρι- ται σε όλα τα Α.Ε.Ι. έως την έκδοση του Εσωτερικού Κα- μένων κοινωνικών αναγκών για την ανάπτυξη της ανώ- νονισμού τους κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου. τατης εκπαίδευσης ή για την καλλιέργεια νέων επιστη- μονικών και τεχνικών πεδίων ή πεδίων διεπιστημονικού ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ χαρακτήρα που κρίνονται απαραίτητα για την οικονομι- ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ Α.Ε.Ι. κοκοινωνική ανάπτυξη της χώρας και δεν καλύπτονται με επάρκεια από τα Α.Ε.Ι. ή τις σχολές που λειτουργούν. Άρθρο 7 β) Όταν επιβάλλεται από το δυσανάλογα μεγάλο ή μι- Σχολές κρό ετήσιο αριθμό φοιτητών ή αποφοίτων ανά καθηγητή σε ένα Α.Ε.Ι. ή μια σχολή. 1. Κάθε ίδρυμα αποτελείται από σχολές, οι οποίες α- γ) Όταν η λειτουργία μεμονωμένων Α.Ε.Ι. ή σχολών ποτελούν τις βασικές διοικητικές και ακαδημαϊκές μονά- δεν δικαιολογείται επιστημονικά και, αντιθέτως, δυσχε- δες του. Η σχολή καλύπτει μια ενότητα συγγενών επι- ραίνει την έρευνα και τη διδασκαλία στα αντίστοιχα γνω- στημονικών κλάδων και εξασφαλίζει τη διεπιστημονική στικά πεδία. προσέγγιση, τη μεταξύ τους επικοινωνία και τον ανα- Η γνώμη του Συμβουλίου, για την έκδοση των ανωτέ- γκαίο για τη διδασκαλία και την έρευνα συντονισμό ρω προεδρικών διαταγμάτων που αφορούν σχολές, δια- τους. Η σχολή συντονίζει και εποπτεύει τη λειτουργία τυπώνεται ύστερα από γνώμη της Συγκλήτου. των προγραμμάτων σπουδών, αναθέτει την υλοποίησή 7. α) Η συγχώνευση, κατάτμηση ή κατάργηση Α.Ε.Ι., τους σε τμήματα κατά την έννοια της επόμενης παρα- καθώς και η ίδρυση, συγχώνευση, κατάτμηση ή κατάργη- γράφου και απονέμει τους αντίστοιχους τίτλους σπου- ση σχολών, σύμφωνα με τα ανωτέρω, πρέπει να είναι δών, κατά τα οριζόμενα στον Οργανισμό και τον Εσωτε- σύμφωνες με τις ανάγκες και δυνατότητες της εθνικής ρικό Κανονισμό του ιδρύματος. Τα προγράμματα σπου- οικονομίας. δών οργανώνονται ή καταργούνται με απόφαση του β) Για την έκδοση των ανωτέρω προεδρικών διαταγμά- πρύτανη, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της κο- των, η πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθη- σμητείας και γνώμη της Συγκλήτου, εγκρίνεται από το σης και Θρησκευμάτων πρέπει να συνοδεύεται από ειδι- Συμβούλιο και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερ- κή τεκμηρίωση. νήσεως. 8. Με τα προεδρικά διατάγματα, που προβλέπονται 2. Το τμήμα αποτελεί τη βασική εκπαιδευτική μονάδα, στην παράγραφο 6, ρυθμίζονται τα θέματα που προκύ- του ιδρύματος, προάγει την επιστήμη, την τεχνολογία ή πτουν από τη συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία, τις τέχνες στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο, οργανώ- μεταβολή έδρας ή κατάργηση Α.Ε.Ι. ή σχολής, όπως ι- νει τη διδασκαλία στο πλαίσιο ενός προγράμματος σπου- δίως η κατανομή και ένταξη φοιτητών και προσωπικού δών και εξασφαλίζει τη συνεχή βελτίωση της μάθησης και ο χρόνος έναρξης της λειτουργίας των νέων ιδρυμά- σε αυτό. Το τμήμα αποτελείται από σύνολο των καθηγη- των ή σχολών, τα θέματα ισοτιμίας των παλαιών και νέ- τών της σχολής που διδάσκουν σε ένα πρόγραμμα σπου- ων πτυχίων, καθώς και τα θέματα που σχετίζονται με την δών. υπεισέλευση σε ενοχικά και εμπράγματα δικαιώματα και
   1   2   3   4   5   6   7   8   9