Page 2 - N.4009
P. 2
4256 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ) η) «Κοσμητεία»: η κοσμητεία σχολής Πανεπιστημίου ψηλή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση, σύμφωνα με τις α- και η διεύθυνση σχολής Τ.Ε.Ι.. παιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας και των τε- θ) «Κοσμήτορας»: ο κοσμήτορας σχολής Πανεπιστημί- χνών, καθώς και της διεθνούς επιστημονικής πρακτικής ου και ο διευθυντής σχολής Τ.Ε.Ι.. σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία. ι) «Καθηγητές»: οι καθηγητές (καθηγητές πρώτης βαθ- β) Τα Τ.Ε.Ι. δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση μίδας), οι αναπληρωτές καθηγητές και οι επίκουροι κα- υψηλής ποιότητας, στις εφαρμογές των επιστημών, της θηγητές. τεχνολογίας και των τεχνών, στα αντίστοιχα επαγγελ- ια) «Τίτλος σπουδών»: το πτυχίο ή δίπλωμα που απο- ματικά πεδία. Στο πλαίσιο αυτό συνδυάζουν την ανάπτυ- νέμεται ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση οποιουδή- ξη του κατάλληλου θεωρητικού υποβάθρου σπουδών με ποτε από τους τρεις κύκλους σπουδών. υψηλού επιπέδου εργαστηριακή και πρακτική άσκηση. 3. Για την εκπλήρωση της αποστολής τους, τα ιδρύμα- Άρθρο 3 τα οργανώνονται και λειτουργούν με κανόνες και πρα- Ακαδημαϊκή ελευθερία κτικές που διασφαλίζουν την τήρηση και προάσπιση ι- δίως των αρχών: 1. Στα Α.Ε.Ι. κατοχυρώνεται η ακαδημαϊκή ελευθερία α) της ελευθερίας στην έρευνα και τη διδασκαλία, στην έρευνα και τη διδασκαλία, καθώς και η ελεύθερη β) της ερευνητικής και επιστημονικής δεοντολογίας, έκφραση και διακίνηση των ιδεών. γ) της ποιότητας της εκπαίδευσης και των υπηρεσιών 2. Σε αξιόποινες πράξεις που τελούνται εντός των χώ- τους, ρων των Α.Ε.Ι. εφαρμόζεται η κοινή νομοθεσία. δ) της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας στη 3. Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου καταργού- διαχείριση του προσωπικού, των πόρων και των υποδο- νται το άρθρο 2 του ν. 1268/1982 (Α΄ 87) και οι παράγραφοι μών τους, 1 έως και 7 και 9 του άρθρου 3 του ν. 3549/2007 (Α΄ 69). ε) της διαφάνειας του συνόλου των δραστηριοτήτων τους, Άρθρο 4 στ) της αμεροληψίας κατά την άσκηση του έργου τους Αποστολή των Α.Ε.Ι. και τη λήψη αποφάσεων, ζ) της αξιοκρατίας στην επιλογή και εξέλιξη του προ- 1. Τα Α.Ε.Ι. έχουν ως αποστολή: σωπικού τους και α) να παράγουν και να μεταδίδουν τη γνώση με την έ- η) της ίσης μεταχείρισης μεταξύ των φύλων και του ρευνα και τη διδασκαλία, να προετοιμάζουν τους φοιτη- σεβασμού κάθε διαφορετικότητας. τές για την εφαρμογή της στο επαγγελματικό πεδίο και 4. Οι ειδικότερες αρχές και κανόνες λειτουργίας, η ορ- να καλλιεργούν τις τέχνες και τον πολιτισμό, γάνωση, καθώς και οι επί μέρους στόχοι κάθε ιδρύματος, β) να προσφέρουν ανώτατη εκπαίδευση και να συμβά- μέσα στο πλαίσιο που καθορίζει ο παρών νόμος, ορίζο- λουν στη δια βίου μάθηση με σύγχρονες μεθόδους διδα- νται με τον Οργανισμό και τον Εσωτερικό Κανονισμό σκαλίας, περιλαμβανομένης και της διδασκαλίας από α- λειτουργίας του, σύμφωνα με τα άρθρα 5 και 6, αντίστοι- πόσταση, με βάση την επιστημονική και τεχνολογική έ- χα. ρευνα στο ανώτερο επίπεδο ποιότητας κατά τα διεθνώς αναγνωρισμένα κριτήρια, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ γ) να αναπτύσσουν την κριτική ικανότητα και τις δεξιό- ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΩΝ Α.Ε.Ι. τητες των φοιτητών, να μεριμνούν για την επαγγελματι- κή ένταξη των αποφοίτων και να διαμορφώνουν τις απα- Άρθρο 5 ραίτητες συνθήκες για την ανάδειξη νέων ερευνητών, Οργανισμός δ) να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργα- σίας και των επαγγελματικών πεδίων, καθώς και στις α- 1. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση ναπτυξιακές ανάγκες της χώρας, και να προωθούν τη των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρο- διάχυση της γνώσης, την αξιοποίηση των αποτελεσμά- νικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βί- των της έρευνας και την καινοτομία, με προσήλωση στις ου Μάθησης και Θρησκευμάτων, εγκρίνεται ο Οργανι- αρχές της επιστημονικής δεοντολογίας, της βιώσιμης α- σμός κάθε ιδρύματος, ύστερα από πρόταση του πρύτα- νάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής, νη, η οποία διατυπώνεται μετά από γνώμη της Συγκλή- ε) να προωθούν τη συνεργασία με άλλα εκπαιδευτικά του και εκγρίνεται από το Συμβούλιο. ιδρύματα και ερευνητικούς φορείς στην ημεδαπή και την 2. Με τον Οργανισμό καθορίζονται τα θέματα της ορ- αλλοδαπή, την αποτελεσματική κινητικότητα του εκπαι- γανωτικής δομής και λειτουργίας κάθε ιδρύματος και ι- δευτικού προσωπικού, των φοιτητών και των αποφοίτων δίως τα ακόλουθα: τους, συμβάλλοντας στην οικοδόμηση του Ευρωπαϊκού α) η οργάνωση της ακαδημαϊκής, διοικητικής και οικο- Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας και νομικής λειτουργίας του ιδρύματος, στ) να συμβάλουν στη διαμόρφωση υπεύθυνων πολι- β) η ίδρυση σχολής ή σχολών μεταπτυχιακών σπου- τών, ικανών να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις όλων δών και σχολής δια βίου μάθησης, των πεδίων των ανθρώπινων δραστηριοτήτων με επιστη- γ) τα αρμόδια όργανα και η διαδικασία ίδρυσης, μετο- μονική, επαγγελματική και πολιτιστική επάρκεια και υ- νομασίας, συγχώνευσης ή κατάργησης εργαστηρίων, πευθυνότητα και με σεβασμό στις αξίες της δικαιοσύνης, κλινικών και μουσείων στις σχολές και καθορισμού των της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της κοινωνικής αλ- εσωτερικών τους κανονισμών, οι όροι και οι διαδικασίες ληλεγγύης. εκλογής των διευθυντών τους και τα λοιπά θέματα οργά- 2. Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής αποστολής των ιδρυ- νωσης και λειτουργίας τους, μάτων κάθε τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης: δ) οι κανόνες λειτουργίας του Συμβουλίου του ιδρύμα- α) Τα Πανεπιστήμια δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην υ- τος, της Συγκλήτου, της κοσμητείας, της γενικής συνέ-
   1   2   3   4   5   6   7