Page 66 - Operative_Dentistry_GV
P. 66
68 3. ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ Με την ανάληψη των καθηκόντων του ο καθηγητής Αιλιανός, απόφοι- τος Γαλλικής Σχολής, όπως ήδη αναφέραμε, προσπάθησε αν και με ελά- χιστο βοηθητικό προσωπικό στην αρχή, να δώσει μια νέα διάσταση στην Οδοντική Χειρουργική εγκολπώνοντας και στοιχεία Παιδοδοντίας. Από τις σημειώσεις «σύμφωνα με τις παραδώσεις του καθηγητού», που εξέδωσε φοιτητής του, ο Ανδρέας Αλλαμανός το 1956, η ύλη περιε- λάμβανε με τη σειρά την αναισθησία, τις κοιλότητες, την παιδοδοντία, τα εμφρακτικά υλικά (τη γουταπέρκα, το αμάλγαμα, κονίες φωσφορικού οξέως, πυριτικές, αυτοπολυμεριζόμενες ακρυλικές ρητίνες, χρυσέμφρα- ξης και ένθετες εμφράξεις), τα κοπτικά εργαλεία, την εμβρυολογία και ιστολογία των οδόντων και του στόματος, περί ανατολής, τερηδόνα και τρυγία. Το πρώτο διδακτικό βιβλίο που αφορούσε αποκλειστικά στην Οδον- τική Χειρουργική, κυκλοφόρησε το 1960 από τον Καθηγητή Ι. Αιλιανό και όπως επισημαίνεται στην αρχή του βιβλίου, «Το ανά χείρας έργον, υπό τον τίτλον ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΟΔΟΝΤΙΚΗΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗΣ, αποτελεί βοήθημα διά τους φοιτητάς της Οδοντιατρικής. Συνετέθη κατά τας παρα- δόσεις του μαθήματος του Καθηγητού κ. Ι. Κ. Αιλιανού». Πρόκειται για ένα διδακτικό εγχειρίδιο το οποίο χωριζόταν σε τέσσε- ρα μέρη. Το πρώτο μέρος περιελάμβανε την εμβρυολογία, ιστολογία και τα στάδια διάπλασης των δοντιών. Το δεύτερο μέρος περιείχε την οδον- τική μορφολογία. Το τρίτο μέρος την παθοβιολογία της τερηδόνας και το σύνολο της αμιγούς οδοντικής χειρουργικής, ορολογία, εργαλεία, πα- ρασκευή κοιλοτήτων, εμφρακτικά υλικά και τεχνικές εμφράξεων. Τέλος, το τέταρτο μέρος συμπεριελάμβανε την παθολογία των δοντιών εκτός της τερηδόνας, το ρόλο των βιταμινών και ορμονών στην υγεία των ιστών του δοντιού, στοιχεία παιδοδοντίας και κατέληγε με την οργάνω- ση του ιατρείου και τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται στην Οδοντική Χειρουργική. Εάν θέλαμε να κάνουμε μια «βιβλιοκριτική» του πονήματος αυτού, τοποθετώντας το όμως στις συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την επο- χή, μπορούμε να πούμε ότι απετέλεσε μια αξιόλογη προσπάθεια. Η ύλη του κάλυψε τη διδασκαλία των φοιτητών για περισσότερα από 15 χρό- νια. Το περιεχόμενο και η δομή του, φανερώνουν μια προσέγγιση περισ- σότερο προς το «ιατρικό» σκέλος της οδοντιατρικής, παρά προς το επα- νορθωτικό. Ίσως είναι αποτέλεσμα της επιρροής του περισσότερο από τη γαλλική σχολή της οδοντιατρικής, παρά από τη σχολή των Η.Π.Α. ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1955-1970 ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1955-1970 ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1955-1970 ΔΕΥ
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71