Page 103 - epeaek_ii
P. 103
μαθαίνουν μέσω της λειτουργικής ομάδας. Ειππλέον, διαμορφώνονται οι κατάλληλες συνθήκες για την κριτική επεξεργασία των πληροφοριών από τους εκπαιδευόμενους, καταργώντας με αυτόν τον τρόπο τη στείρα απομνημόνευση της γνώσης, στην οποία εστίαζαν οι παλαιότερες μέθοδοι εκμάθησης. Άλλωστε, είναι ευρύτερα αποδεκτό, ότι οι τωρινοί εκπαιδευόμενοι θα χρειαστεί επανειλημμένα να αναζητήσουν και να επεξεργαστούν τις υπάρχουσες πληροφορίες, καθώς και να αξιοποιήσουν συνθετικά την αποκτηθείσα γνώση, και όχι απλά να ανακαλέσουν από τη μνήμη τους το αποθηκευμένο πληροφοριακό υλικό. Οι φάσεις της ομαδοκεντρικής μεθόδου εκμάθησης είναι οι ακόλουθες: 1. Φάση της προετοιμασίας preparation Κατά τη φάση αυτή, ο εκπαιδευόμενος μελετά μόνος του εκτός τάξης, το πληροφοριακό υλικό που του έχει χορηγηθεί για συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο. Προηγείται απαραίτητα ο προσδιορισμός των στόχων και του περιεχομένου της κάθε διδακτικής ενότητας χωριστά. 2. Φάση αφομοίωσης της γνώσης readiness assurance Στο στάδιο αυτό αρχικά, ο κάθε εκπαιδευόμενος συμπληρώνει κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας και μέσα στην τάξη, μία άσκηση που περιέχει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, οι οποίες αφορούν στο συγκεκριμένο μάθημα. Στη συνέχεια δίδεται το ίδιο ερωτηματολόγιο σε προσχηματισμένες ομάδες μαθητών, των 6-8 ατόμων. Ο εκπαιδευτικός κατόπιν συλλέγει τα ερωτηματολόγια, τα διορθώνει αμέσως, ανακοινώνει τα αποτελέσματα της κάθε ομάδας και ακολουθεί συζήτηση μεταξύ των ομάδων περί των απαντήσεων. 3. Φάση της εφαρμογής application Σε αυτή τη φάση παρέχεται στους μαθητές, -σε ομαδικό και πάλι επίπεδο-, η δυνατότητα επίλυσης σύνθετων ασκήσεων και προβλημάτων που βασίζονται στις γνώσεις που απέκτησαν κατά τις δύο προηγούμενες φάσεις (1 και 2). Είναι επιβεβλημένο, η επίλυση των ασκήσεων να πραγματοποιείται μέσα στην τάξη και από τις αρχικά καθορισμένες ομάδες. 103