Page 102 - epeaek_ii
P. 102
ΟΜΑΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ Η διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου πραγματοποιείται με ευθύνη του εκπαιδευτικού, ο οποίος ακολουθώντας μία ορισμένη στρατηγική, επιδιώκει την επίτευξη των στόχων του μαθήματος, οι οποίοι έχουν καθοριστεί και προσδιοριστεί εκ των προτέρων. Η μέθοδος εκμάθησης αφορά ακριβώς στη στρατηγική εκείνη που επιλέγει ο εκάστοτε εκπαιδευτής προκειμένου να εξασφαλίσει την πραγμάτωση των στόχων και των σκοπών του μαθήματός του. Δασκαλοκεντρική μέθοδος εκμάθησης lecture-based learning Η δασκαλοκεντρική μέθοδος εκμάθησης αποτελούσε μέχρι και πρόσφατα την επικρατούσα εκπαιδευτική τακτική έχοντας λάβει πλέον «παραδοσιακό» χαρακτήρα. Κατά τη μέθοδο αυτή, ο εκπαιδευτικός διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στο μάθημα και χρησιμοποιώντας το μονόλογο ως κύριο επικοινωνιακό μέσο αυτοανάγεται σε αποκλειστικό πομπό περιορισμένου όγκου πληροφοριών, καθιστώντας επομένως τον εκπαιδευόμενο παθητικό δέκτη αυτών. Ομαδοκεντρική μέθοδος εκμάθησης team-based learning Η ομαδοκεντρικη μέθοδος εκμάθησης συνιστά μία νέα εκπαιδευτική μέθοδο που κερδίζει διαρκώς έδαφος έναντι των παλαιότερων. Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της εν λόγω μεθόδου, οι εκπαιδευόμενοι τοποθετούνται στο κέντρο της διδασκαλίας ως συγκροτημένη λειτουργική ομάδα και όχι ως μεμονωμένα άτομα. Ο εκπαιδευτικός κατευθύνει διακριτικά τις δραστηριότητες της τάξης με το να συντονίζει τη σύσταση των ομάδων, την κατανομή των εργασιών, την παροχή κάθε είδους βοήθειας προς τα μέλη των ομάδων και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων απόδοσης τους. Αναλυτικότερα, τα μέλη της ομάδας αναλαμβάνουν την διεξαγωγή όλων των φάσεων της διδασκαλίας, αξιοποιώντας το διδακτικό υλικό, κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας, υπό τη καθοδήγηση του εκπαιδευτικού. Βασικό πλεονέκτημα της ομαδοκεντρικής μεθόδου εκμάθησης συνιστά το γεγονός, ότι οι μαθητές, χωριζόμενοι σε ομάδες, αναπτύσσουν διαπροσωπικές σχέσεις, συνεργάζονται, αλληλοσυμπληρώνονται, καλλιεργούν την κοινωνικότητα τους, λαμβάνουν πρωτοβουλίες, γίνονται δημιουργικοί, ενεργητικοί και δραστήριοι και τελικά 102