Page 4 - FEK-69A
P. 4
1758 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ) Πανεπιστημίου ή της Συνέλευσης του οικείου Τ.Ε.Ι. για ται αυστηρά σε έλεγχο νομιμότητας των δαπανών και σπουδαίο λόγο σχετικό με την άσκηση των καθηκόντων δεν περιλαμβάνει σε καμία περίπτωση και έλεγχο της του, αζημίως για το Ίδρυμα και το Δημόσιο. σκοπιμότητάς τους. 5. Τον Γραμματέα του Ιδρύματος επικουρεί στο έργο 2. Τα Α.Ε.Ι. επιχορηγούνται από το Κράτος για την του γραμματεία, η σύνθεση και ο τρόπος στελέχωσης εκπλήρωση της αποστολής τους με βάση γενικές αρχές της οποίας καθορίζεται στον Εσωτερικό Κανονισμό λει− που καθορίζονται σε συνεργασία μεταξύ Κράτους και τουργίας του Ιδρύματος. Ιδρυμάτων, λαμβανομένων υπόψη και των τετραετών 6. Τα προσόντα και οι διαδικασίες επιλογής, με βάση ακαδημαϊκών − αναπτυξιακών προγραμμάτων τους και αξιολογική κατάταξη, για την πλήρωση των θέσεων των των συναφθεισών προγραμματικών συμφωνιών. Γραμματέων των Α.Ε.Ι. καθορίζονται στον Εσωτερικό 3. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδεί− Κανονισμό του οικείου Α.Ε.Ι.. ας και Θρησκευμάτων και του Υπουργού Οικονομίας 7. Οι αρμοδιότητες του Γραμματέα του Ιδρύματος και Οικονομικών μπορούν να μεταφέρονται, κατά τη περιλαμβάνουν ιδίως: χρονική περίοδο εφαρμογής του τετραετούς ακαδη− α) Τη διοικητική εποπτεία και το συντονισμό των δι− μαϊκού−αναπτυξιακού προγράμματός τους, από Α.Ε.Ι. οικητικών, οικονομικών και τεχνικών υπηρεσιών του οι− σε Α.Ε.Ι., πόροι που έχουν συμπεριληφθεί στο τετραε− κείου Α.Ε.Ι. και την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία τές ακαδημαϊκό−αναπτυξιακό πρόγραμμά τους, εφόσον τους, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Εσωτερικό παρουσιάζονται καθυστερήσεις στην εφαρμογή των Κανονισμό του Ιδρύματος και την κείμενη νομοθεσία. προγραμμάτων αυτών. β) Τη χωρίς ψήφο συμμετοχή του στη Σύγκλητο και 4. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας το Πρυτανικό Συμβούλιο για τα Ιδρύματα του πανεπι− και Θρησκευμάτων και του Υπουργού Οικονομίας και στημιακού τομέα, ή τη Συνέλευση και το Συμβούλιο για Οικονομικών μπορούν να μεταφέρονται, στα πλαίσια τα Ιδρύματα του τεχνολογικού τομέα, ακόμη και κατά του τετραετούς ακαδημαϊκού − αναπτυξιακού προγράμ− την άσκηση της αρμοδιότητας της παραγράφου 5 του ματος του κάθε Α.Ε.Ι., πόροι από ένα οικονομικό έτος άρθρου 3 του νόμου αυτού. σε επόμενο, κατόπιν αιτιολογημένης πρότασης της Συ− γ) Τη μέριμνα για την εκτέλεση των αποφάσεων των γκλήτου του οικείου Πανεπιστημίου ή της Συνέλευσης συλλογικών οργάνων του Α.Ε.Ι. και την τήρηση του Εσω− του οικείου Τ.Ε.Ι.. τερικού Κανονισμού του. 5. Με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου Πανεπιστη− δ) Τις αρμοδιότητες που του εκχωρούν άλλα όργανα μίου ή της Συνέλευσης του οικείου Τ.Ε.Ι. μπορούν, εντός διοίκησης του Α.Ε.Ι., σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία του ίδιου οικονομικού έτους, να μεταφέρονται πόροι και τον Εσωτερικό Κανονισμό του Ιδρύματος. από οποιονδήποτε κωδικό του ετήσιου προϋπολογισμού Ο Γραμματέας του Ιδρύματος λογοδοτεί στη Σύγκλη− λειτουργικών εξόδων του Ιδρύματος σε άλλο κωδικό του το του οικείου Πανεπιστημίου ή τη Συνέλευση του οι− ίδιου προϋπολογισμού. Οι πόροι που μεταφέρονται δεν κείου Τ.Ε.Ι., εποπτεύεται και υπόκειται στον έλεγχο του μπορούν να ξεπερνούν το 20% του ετήσιου προϋπολο− Πρύτανη ή του Προέδρου του Τ.Ε.Ι. αντίστοιχα, όπως γισμού λειτουργικών εξόδων. Ανάλογη διαδικασία μετα− ειδικότερα ορίζεται στον Εσωτερικό Κανονισμό του φοράς μεταξύ κωδικών μπορεί να γίνει και στον ετήσιο Ιδρύματος. προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων του Ιδρύματος, 8. Οι θέσεις των Γραμματέων των Α.Ε.Ι. προκηρύσσο− με όριο μεταφερόμενων πόρων το 20% του ετήσιου νται υποχρεωτικά εντός δύο (2) μηνών από την έγκριση προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων. πίστωσης σε κάθε Ίδρυμα για την πλήρωση της θέσης 6. Δημιουργείται σύστημα Εσωτερικού Δημοσιονομικού αυτής. Μετά την πλήρωση των θέσεων των Γραμμα− Ελέγχου σε κάθε Α.Ε.Ι. προκειμένου να αντιμετωπιστούν τέων των Α.Ε.Ι. και την ανάληψη καθηκόντων τους, οι κίνδυνοι που συνδέονται με την οικονομική διαχείριση. θέσεις των προϊσταμένων γραμματείας και των γενικών Προς το σκοπό αυτόν, τα καθήκοντα του οργάνου του γραμματέων κάθε Ιδρύματος καταργούνται. Αν οι κά− κάθε Α.Ε.Ι. που έχει την πρωτοβουλία έκδοσης πράξης τοχοι των θέσεων αυτών προέρχονται από το δημόσιο με δημοσιονομικές συνέπειες διακρίνονται από τα κα− τομέα, επανέρχονται αυτοδικαίως στις υπηρεσίες από θήκοντα του οργάνου που ελέγχουν την πράξη αυτή. όπου προέρχονται και εξελίσσονται βαθμολογικά και Ο δημοσιονομικός έλεγχος ασκείται πριν και μετά τη μισθολογικά σε αυτές σύμφωνα με τις ισχύουσες δια− διενέργεια της πράξης αυτής από διαφορετικά όργα− τάξεις, λαμβανομένου υπόψη και του χρόνου προϋπηρε− να. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και σίας τους ως προϊσταμένων γραμματείας ή ως γενικών Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων γραμματέων που λογίζεται σε κάθε περίπτωση για την καθορίζονται οι ειδικότερες λεπτομέρειες εφαρμογής περαιτέρω βαθμολογική τους εξέλιξη ως προϋπηρεσία του άρθρου αυτού και ιδιαίτερα το υπηρεσιακό κα− σε θέση προϊσταμένου διεύθυνσης. Τα πρόσωπα αυτά θεστώς των στελεχών που θα καλύψουν το σύστημα έχουν δικαίωμα να κριθούν για εξέλιξη σε θέση προϊ− Εσωτερικού Δημοσιονομικού Ελέγχου, ο διορισμός τους, σταμένου γενικής διεύθυνσης, εκτός αν αποχωρούν από οι αρμοδιότητές τους, η λειτουργική ανεξαρτησία τους την υπηρεσία, οπότε συνταξιοδοτούνται σύμφωνα με τις και τα προσόντα τους. ισχύουσες διατάξεις και με τις αποδοχές του βαθμού της οργανικής θέσης τους. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Α.Ε.Ι. Άρθρο 7 Ρυθμίσεις οικονομικού περιεχομένου Άρθρο 8 1. Η θεώρηση των χρηματικών ενταλμάτων από τον Εκλογή αρχών διοίκησης Α.Ε.Ι. − Τμημάτων αρμόδιο Πάρεδρο ή Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου 1. Το εδάφιο α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του για την εκκαθάριση των δαπανών των Α.Ε.Ι. περιορίζε− ν. 2083/1992, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: *01000692003070012*